Undersköterska, vikariat, till Vårdcentralen Sorgenfrimottagning
Region Skåne, Primärvården / Undersköterskejobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla undersköterskejobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Skåne, Primärvården i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Gör skillnad. Varje dag.
Är du undersköterska med intresse för primärvård? Då kan du vara den vi söker!
Sorgenfrimottagningen är en välfungerande vårdcentral i centrala Malmö med cirka 12 000 listade patienter. Vi har en bred kompetens med ett stort intresse för utveckling av verksamheten. Förutom läkar- och distriktssköterskemottagning har vi också barnhälsovård (BHV), specialmottagning för diabetes, astma/KOL, hypertoni, rökavvänjning och inkontinensmottagning. På vår mottagning har vi även kurator, psykolog och arbetsterapeut som bland annat arbetar med kognitiv beteendeterapi (KBT).
Publiceringsdatum2021-05-19ArbetsuppgifterNu välkomnar vi en undersköterska till ett vikariat på Vårdcentralen Sorgenfrimottagningen!
I rollen som undersköterska hos oss arbetar du med provtagning, assisterar vid ingrepp/undersökningar och fyller på med material i våra mottagningsrum. Vidare ansvarar du tillsammans med kollega för beställning/uppackning av förråd till lab, du ansvarar även för beställning av personalkläder. Andra arbetsuppgifter kan förekomma.
Hos oss får du goda utvecklingsmöjligheter med kompetensutveckling.
KvalifikationerVi välkomnar dig som är utbildad undersköterska med behörighet att verka i svensk sjukvård. Du har goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift. Vi ser gärna att du som söker har primärvårdserfarenhet samt erfarenhet av blodprovstagning, laboratoriearbete och övrigt mottagningsarbete. Vidare är kunskap i vårt journalsystem PMO och PASiS önskvärt.
Som person är du positiv, lyhörd och ansvarsfull. Du värnar om att sätta patienten i första rummet och har enkelt för att se när initiativ behöver tas. Vidare har du lätt för att samarbeta och värdesätter goda relationer med dina arbetskamrater. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval, så varmt välkommen med din ansökan redan idag!
ÖVRIGT
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.
Region Skåne är en värderingsstyrd organisation som arbetar med värderingarna välkomnande, drivande, omtanke och respekt som grund för allt vi gör.
Förvaltning Primärvården erbjuder hälso- och sjukvård till alla som bor i eller besöker Skåne. Vi ansvarar för de offentligt drivna vårdcentralerna, barnmorskemottagningarna, barnavårdscentralerna samt kvälls- och helgmottagningarna i hela Skåne. I primärvården finns även ungdomsmottagningar, dietistverksamhet, palliativ vård och avancerad sjukvård i hemmet (ASIH), familjecentraler, barnhälsovårdspsykologer, Palliativt utvecklingscentrum, Kompetenscentrum för primärvård och Centrum för primärvårdsforskning (CPF). Vi är cirka 4 100 medarbetare i förvaltningen. Välkommen!
På
http://www.skane.se/rekryteringsstatuskan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Vikariat fram till 2021-12-30.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-06-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagRegion Skåne, Primärvården
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1031063".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Skåne (org.nr 232100-0255)
Arbetsplats Region Skåne, Primärvården
Jobbnummer 5741162
Observera att sista ansökningsdag har passerat.