Undersköterska Hemtjänst S Morlanda
Orust kommun / Undersköterskejobb / Orust
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla undersköterskejobb i Orust,
Stenungsund,
Lilla Edet,
Uddevalla,
Lysekil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Orust kommun i Orust,
Tjörn eller i
hela Sverige Orust är västkustens största ö belägen cirka 6 mil norr om Göteborg. För oss står medborgarens behov och intressen i fokus och vi strävar alltid efter att leverera insatser av hög kvalitet utifrån perspektivet "de vi är till för". För detta krävs att vi har engagerade och kompetenta medarbetare som trivs med sitt jobb, vilket vår medarbetarundersökning visar att vi har. Orust kommun har de senaste åren varit högt placerade i flera utmärkelser så som den mest spännande arbetsgivaren inom offentlig förvaltning och bästa skolkommun. Välkommen till oss och ett meningsfullt arbete!
Södra Morlandas hemtjänst har Ellös som utgångspunkt och arbetar i det vackra området ut mot Hällevikstrand, Mollösund och Kärringön. Du kommer farmförallt arbeta i Södra Morlandas ansvarsområde men vi har ett flexibilitet arbetssätt och hjälper ofta till i övriga grupper. Du kommer ha schemalagd arbetstid med både dag-och kvällsturer och varannan helg.
I Orust kommun har alla rätt att arbeta heltid. I Ellös arbetar vi tätt tillsammans med tre andra hemtjänstgrupper, sjuksköterskor, enhetschefer och samordnare utgår alla från samma korriodor så vi har en god och nära relation till våra samarbetspartners.
•
Publiceringsdatum2020-03-27ArbetsuppgifterArbetet består i att hjälpa människor med olika funktionsvariationer och särskilda behov att hantera sin vardag. Du kommer att få utföra vissa hälso- och sjukvårdsuppgifter efter delegation från hemsjukvården
Arbetet innefattar vård och omsorg om den enskilde i det egna hemmet. Genom ditt arbete gör du skillnad i våra brukares vardag genom att ge det stöd de behöver i sitt hem. Det innebär att du ska bevara och utveckla människors egna resurser. Arbetet utgår från biståndsbeslut och genomförandeplaner.
Om dig
Du ska kunna bemöta människor i olika situationer på ett professionellt sätt. Ett gott bemötande och intresse för att arbeta med människor är ett måste. Du ska vara flexibel, ansvarskännande. Du är initiativrik och arbetar bra både självständigt och i grupp
Du är utbildad undersköterska och är trygg i din roll. Du trivs i att arbeta i team och kan både ge och ta i utvecklingsarbetet som sker i verksamheten. Vi söker dig som har förmågan att tillsammans med gruppen skapa ett klimat där du och dina arbetskamrater arbetar mot gemensamma mål/delmål. Du ser möjligheter istället för hinder och du har god kommunikativ förmåga.
Omvårdnadsprogrammet, undersköterskeutbildningen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Övrig informationBefattning: Undersköterska Hemjtänst
Antal: 1-2
Anställningsform: Tillsvidare, provanstälning kan komma att tillämpas
Arbetsomfattning: 100 %
Placering: Södra morlanda hemtjänst
Lön: Fast månadslön
Sista dag att ansöka är 200409
Övrigt: B-körkort
För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren.
Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb:
www.orust.se För alla personer som ska arbeta inom skola eller HR enheten/Ekonomienheten samt med direkt stöd till brukare inom Sektor omsorg kommer utdrag från belastningsregistret genomföras innan anställning kan ingås.
Orust kommun tillämpar rökfri arbetstid. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningFast månadslön.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-04-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagOrust kommun
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Orust kommun (org.nr 212000-1314),
http://www.orust.se Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Orust Kommun
Jobbnummer 5168513
Observera att sista ansökningsdag har passerat.