Tysktalande / Tyska / Orderadministratör / Order / Administratör
Bravura / Butikssäljarjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.
Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.
Publiceringsdatum2017-12-15FöretagetBravura söker för kunds räkning en ordermottagare/leveransansvarig till avdelningen för reservdelar. Vår kund arbetar som generalagent för världsledande tillverkare av tekniskt högkvalitativa produkter, företrädesvis från Tyskland, Schweiz och Japan. Företaget representerar främst tillverkare inom området spånavskiljande verktygsmaskiner, såsom svarvar, fräsmaskiner, slipmaskiner och fleroperationsmaskiner.
Dina arbetsuppgifterI rollen som orderadministratör hanterar och administrerar du maskin- och reservdelsordrar och bevakar leveranser. Du arbetar huvudsakligen via telefon och mail som kontaktperson för både kunder och leverantörer. Kontakten med leverantörer sker primärt på tyska men även engelska. Du ansvarar för att alla ordrar blir offererade och sköter även en del övrig administration. Som orderadministratör arbetar du självgående och du kommer att fungera som en stödfunktion för dina kollegor vid behov.
Kvalifikationer• Mycket goda skriftliga och muntliga kunskaper i tyska, svenska och engelska
• Erfarenhet av arbete i Visma är meriterande
• Erfarenhet av orderhantering och/eller administration
• Goda kunskaper i Office-paketet
För att passa i rollen tror vi att du är en fena på service och förstår vikten av att upprätthålla goda kundrelationer. Eftersom du arbetar med kundkontakt och i en avlastande roll för dina kollegor trivs du bra i kontakten med andra människor. Du arbetar strukturerat och vid problem funderar du direkt fram bästa möjliga lösning. Eftersom arbetet till stor del är självständigt tror vi att du är duktig på att driva ditt eget arbete framåt och har en god förmåga att hantera stressiga situationer.
Uppdraget är en bemanning på omkring 6 månader, med goda chanser till förlängning. Du arbetar heltid, med start omgående.
Övrig information:
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Sollentuna, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: tyska, tysktalande, administration, ordermottagare, orderhantering, orderhanterare, leveransansvarig, Sollentuna
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-12-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLisa Grönborg
lisa.gronborg@bravura.se 08-40024050
FöretagBravura
AdressBravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0163
KontorsadressHornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
Jobbnummer 3856316
Observera att sista ansökningsdag har passerat.