Två servicehandläggare till Statens servicecenter, Linköping
Statens Servicecenter / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Linköping,
Finspång,
Motala,
Norrköping,
Tranås eller i
hela Sverige Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten och Försäkringskassan. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.
Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.
På servicekontoret i Linköping är vi 11 medarbetare och tillhör division medborgarservice. Du kommer att arbeta i team, du och dina kollegor tar gemensamt ansvar för ert uppdrag och ett gemensamt lärande. Vi arbetar aktivt med ständiga förbättringar och det ingår i rollen att vara med och bidra. Vi söker nu två nya medarbetare.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som servicehandläggare träffar du många individer med olika bakgrund i samhället. Du ger snabb och professionell service och svarar på frågor från privatpersoner och företag. Till största del är ditt arbete att guida till självhjälp i e-tjänster. Du kan även komma att arbeta med ID-kortshantering.
Du ger service och information på uppdrag av de tre myndigheterna, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in och analysera information. Det är viktigt att du är tillmötesgående och har lätt för att lyssna och coacha. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund och funktionsförmåga.
Publiceringsdatum2020-01-03KvalifikationerVi söker dig som har:
• Högskoleutbildning om 120 p/180 hp inom ekonomi, juridik, beteendevetenskap eller statsvetenskap eller väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet
• Arbetat minst två år i ett serviceyrke med kundkontakt där du har besvarat frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon
• Goda kunskaper i informationssökning och är van att använda e-tjänster
Vidare ska du ha följande förmågor
• Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• Goda kunskaper i engelska i tal
• Mycket gott bemötande och servicekänsla
• Mycket god kommunikativ förmåga
• God förmåga att hantera flera kunder parallellt
• Flexibel
• Ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
• Förmåga att stödja och har god samarbetsförmåga
• Pedagogisk och har förmåga att coacha
• Är stabil, självgående och kan hantera kravfyllda situationer
Dessutom är det meriterande om du har:
• Arbetat på ett av Statens servicecenters servicekontor
Övrig informationBåda anställningarna är 100% och tillsvidare.
Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning.
Båda anställningarna är placerad i Linköping.
Resor kan förekomma.
Säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.
Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 17 januari 2020.
Intervjuer planeras att utföras under v.5, 2020.
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-01-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStatens Servicecenter
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Statens Servicecenter (org.nr 202100-6453),
http://www.statenssc.se Jobbnummer 5024771
Observera att sista ansökningsdag har passerat.