Tullverket söker internrevisor

Tullverket / Ekonomijobb / Stockholm
2023-06-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Tullverket söker internrevisor" (publicerad 2024-11-01) ⬅️


Visa alla ekonomijobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tullverket i Stockholm, Sigtuna, Nyköping, Norrköping, Gävle eller i hela Sverige

Vill du ha ett meningsfullt och intressant arbete där du bidrar till att göra skillnad i samhället? Tullverket arbetar för ett samhälle fritt från varor som hotar miljön eller människors hälsa och trygghet och där näringslivet konkurrerar på lika villkor.

Om internrevisionen

Internrevisionsfunktionen är organisatoriskt placerad direkt under verksledningen och består av en internrevisionschef och två internrevisorer.
Internrevisionens uppgift är att utifrån en analys av verksamhetens risker, självständigt granska om Tullverkets interna styrning och kontroll är utformad så att myndigheten med rimlig säkerhet fullgör sina uppgifter, uppnår verksamhetens mål och uppfyller kraven i myndighetsförordningen om en effektiv verksamhet, i enlighet med gällande rätt och de förpliktelser som följer av Sveriges medlemskap i Europeiska unionen (EU).
Vi granskar enligt god internrevisionssed och utvecklar vår kompetens genom fortlöpande professionell utveckling och nätverkande. Granskningsområdet omfattar all verksamhet som Tullverket ansvarar för eller bedriver. Fokus i granskningen är på väsentliga riskområden, verksamhetsprocesser med stort beroende av it-system, riskhantering samt styrnings- och ledningsprocesser. Vi prioriterar de riskområden där internrevisionens insatser bidrar till mest nytta.

Publiceringsdatum
2023-06-12

Om tjänsten
Du kommer i rollen som internrevisor att granska och bedöma myndighetens interna styrning och kontroll samt föreslå förbättringar av rutiner och processer. Du ansvarar för att planera, genomföra och rapportera granskningar. Du deltar också i arbetet med att vidareutveckla avdelningens metodik.

Vi söker dig som har:

• akademisk examen inom ekonomi, juridik, samhälls- eller statsvetenskap eller har erfarenheter och kvalifikationer som vi bedömer är likvärdiga
• minst fyra års erfarenhet av internrevision, externrevision, it-revision eller likvärdig gransknings- eller utredningskompetens
• förmåga att se helheter och samband och förstå det strategiska perspektivet
• förmåga att kritiskt utvärdera och analysera komplexa frågeställningar
• mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
• mycket god kommunikativ förmåga

Det är meriterande om du har:

• kunskaper och erfarenhet inom informations- och it-säkerhet
• certifiering som internrevisor (CIA, CGAP, CISA eller liknande)
• erfarenhet från offentlig verksamhet
• erfarenhet från organisationer med komplex verksamhet

Dina personliga egenskaper
Som person har du ett gott omdöme och hög integritet. Du är lyhörd och tycker om att arbeta med andra människor. Du är även resultatinriktad, strukturerad och ansvarsfull. Att ha ett öppet sinnelag är naturligt för dig som vill utveckla dig själv såväl som att bidra till utveckling och förbättringar i Tullverket genom våra granskningar.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet!

Vi erbjuder dig:

På Tullverket har du ett viktigt arbete där du bidrar till ett tryggt och säkert samhälle. Vi värderar trivsel och kompetensutveckling högt och strävar efter att du som anställd hos oss ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Hos oss får du såväl trygga anställningsvillkor och våra förmåner omfattar bland annat friskvårdsbidrag, subventionerade läkemedel och goda semester- och pensionsvillkor.

Övrig information
Referensnummer: PER 2023-474.

Placeringsort: Stockholm.

Anställningsform: Anställningen är en tillsvidareanställning och inleds med 6 månaders provanställning. Individuell lönesättning tillämpas.

Tillträdesdag: enligt överenskommelse under hösten 2023

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan beslut om anställning kommer du att genomgå drogtest och bakgrundskontroll. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning, då tjänsten är placerad i säkerhetsklass. Du behöver vara svensk medborgare. Tullverket är en totalförsvarsmyndighet och vid anställning kan du komma att krigsplaceras i Tullverket.
Tullverket värdesätter de kvaliteter som tillförs verksamheten genom att ha en jämn könsfördelning samt etnisk mångfald.

För mer information och ansökan

Upplysningar om tjänsten kan lämnas av internrevisionschef Anne Fahl, tel 070-767 08 78. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att ringa Tullverkets PA-support tel. 060-67 25 85. Fackliga företrädare är för OFR-P/TULL-KUST, Ulf Persson tel. 040-661 33 21 eller Elisabeth Eriksson tel. 08-405 00 69, och för Saco-S, Katarina Hernhut tel. 08-456 52 65 eller Lena Edehag tel. 08-456 58 68.

Din ansökan med ett medföljande personligt brev samt CV/meritförteckning, ska ha inkommit till Tullverket senast den 16 augusti. Du ansöker via det elektroniska ansökningsformuläret här nedan.

Tullverket är en statlig myndighet som kontrollerar flödet av varor över Sveriges gränser. Med visionen att bara godkända varor ska passera gränsen hindrar vi olagliga varor från att komma in i landet och bidrar till ett tryggare samhälle. Vi förenklar handeln med andra länder och lägger grunden till ökad tillväxt och konkurrens på lika villkor. Tullverket, som grundades 1636, har i dag cirka 2 400 anställda och leds av generaltulldirektör Charlotte Svensson.

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-08-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Tullverket (org.nr 202100-0969), https://www.tullverket.se/sv/privat

Arbetsplats
Tullverket

Jobbnummer
7870084

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tullverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tullverket: