Tulladministratör till hemelektronikbolag
SJR / Speditörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla speditörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SJR i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige För kunds räkning söker vi nu en tulladministratör. Vår kund är ett internationellt bolag inom hemelektronik som sysselsätter över 50 000 medarbetare och har kontor runt om i hela världen. De sitter i fina lokaler strax norr om Stockholm. Detta är ett konsultuppdrag med start i december. För rätt person kan uppdraget leda till en anställning direkt hos vår kund.
Dina ansvarsområden och arbetsuppgifter
Som tulladministratör kommer du att ansvara för tullflödet för importer och exporter till från och från icke EU-länder, primärt Asien och Norge. Flödet hanteras i interna, Oracle-baserade system. Du kommer att hantera i huvudsak vår kunds samtliga produkter men även marknad- och säljmaterial.Arbetet omfattar dagliga kontakter med tullagenter, interna intressenter, rapportering och uppföljning.
Andra förekommande arbetsuppgifter:
• Hantera klassificering av produkter enligt svenskt och norskt tullregelverk.
• Uppdatera HS-koder och tariffer per produkt
• Följa upp och rapportera i frågor gällande tull och tullhantering
• Hålla dig uppdaterad om och säkerställa att gällande regelverk efterföljs
• Hantera tulldeklarationer, tillhörande dokument och certifikat och arkivering
• Följa upp, kontrollera och stämma av att tullräkningar, deklarationer och tariffer är korrekta
• Dokumentera och utveckla processer och hantering
• Hantera tull-relaterade fakturor
• Göra omprövningar och uppföljning av dessa
• Ansvara för uppföljning av myndighets- och internkontroller
Lämplig bakgrund:
• Eftergymnasial utbildning
• Minst 3 års erfarenhet av liknande uppgifter
• Vana av att jobba i komplexa system (Oracle, SAP, etc)
• Mycket god administrativ förmåga
• Mycket noggrann
• Mycket goda kunskaper i Office-paketet, fokus på Excel
• Mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift
• Lösningsorienterad
Vänligen sök tjänsten snarast då tjänsten kan komma att tillsättas innan annonstiden har löpt ut.
Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.
Publiceringsdatum2018-10-11Om företagetSJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLinda Stenfeldt
linda.stenfeldt@sjr.se +46 76 647 16 33
FöretagSJR
AdressSJR
Humlegårdsgatan 20
11446 Stockholm
KontorsadressHumlegårdsgatan 20, Stockholm
Jobbnummer 4397789
Observera att sista ansökningsdag har passerat.