Treasury Operations Backoffice-konsult

SJR in Sweden AB / Backofficejobb / Stockholm
2025-05-14


Visa alla backofficejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR in Sweden AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Tyresö eller i hela Sverige

Är du analytisk, driven och vill arbeta med Treasury Operations inom Backoffice hos vår kund? Vi söker nu en konsult på sex månader till vår kund i Solna. Uppdraget startar i september och pågår i 9 månader. Till detta uppdrag söker vi dig som vill ta anställning som konsult eller dig som vill arbeta som underkonsult hos oss.

Publiceringsdatum
2025-05-14

Om tjänsten
Som en del av Treasury-backoffice kommer du att ingå i ett team som arbetar tätt tillsammans med Front Office (FO). Avdelningen fungerar som företagets internbank med fokus på valutasäkringar och ränteterminer.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Kontrollera och godkänna affärer som görs av Front Office
• Administration av värdepappersdepå
• Avstämning av resultat- och balanskonton mot olika system
• Utföra och godkänna betalningar samt arbeta med netting
• Avstämning av centralbankkonton i cash pool

Lämplig bakgrund
Vi söker dig med universitetsutbildning inom ekonomi och några års erfarenhet. Du bör ha god erfarenhet från treasury och backoffice. Ett stort systemintresse och god erfarenhet av Excel är också viktigt. Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. Som person strävar du alltid efter att leverera hög kvalitet och har en stark vilja att utvecklas i din roll. Du är proaktiv, noggrann och strukturerad. Du arbetar bra självständigt men drivs också av att samarbeta med dina kollegor.

Dina personliga egenskaper
Du trivs i en roll där du får ta ansvar och bidra till ett hjälpsamt och professionellt team. Du arbetar strukturerat, är stresstålig och säkerställer att dina rapporter är noggrant avstämda och analyserade. Du är analytisk och drivs av att förstå samband och förbättra processer.

Så ansöker du
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Emma Hultberg på 0766471641. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-06-15.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

#Bildlänk
https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2023/12/konsult_shutterstock_1206996091-scaled.jpg

Ersättning
Fast l?n

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-06-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "1298".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
SJR in Sweden AB (org.nr 556652-3980), http://www.sjr.se/

Jobbnummer
9339540

Prenumerera på jobb från SJR in Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR in Sweden AB: