Tre Supporttekniker

Landstingsstyrelsens Förvaltning / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Landstingsstyrelsens Förvaltning i Stockholm, Huddinge, Haninge eller i hela Sverige

Servicedesk Huddinge

SLL bildade 2009 en central IT-organisation, SLL IT, med uppdrag att leverera en säker och effektiv it-försörjning för SLL. Vi är ca 360 medarbetare idag.

SLL IT genomför nu ett omfattande förändringsarbete som ska resultera i en än mer tjänstefokuserad och kunddriven organisation

Avdelning Drift och supports uppdrag är att:
• Leverera drift med avtalad tillgänglighet för bästa kostnad och kundnöjdhet
• Arbeta enligt SLL IT:s anpassning av ITIL
• Säkerställa att inga förändringar görs i IT-produktion utan noggranna tester
• Endast personal inom D&S har administratörsrättigheter i IT-produktion

Till enheten Servicedesk inom avdelning Drift och support söker vi 3 st supporttekniker, varav en senior och två som vi ser kan växa in i rollen som självgående supporttekniker

Som supporttekniker inom IT-service är din främsta uppgift att eftersträva en stabil och störningsfri drift av området arbetsplats som du ansvarar för, samt att avhjälpa ev. driftsstörningar inom de tider som regleras i överenskommelser och SLA/OLA med våra kunder

Du jobbar enligt de processer som finns framtagna för SLL IT och rapporterar till gruppchef/enhetschef.

• Installation och konfiguration av arbetsplatsutrustning
• Arbeta med daglig ärendehantering i SLL IT 's ärendehanteringssystem och kunna eskalera ärenden till rätt instans för området Arbetsplats, periferiutrustning och dokumenthantering i enlighet med SLL ITs gällande processer.
• Felsökning och återställande av tjänst efter störning.
• Felsökning för att hitta grundorsak till återkommande störningar.
• Förvalta och underhålla installationsanvisningar, applikationsbeskrivningar, lokala rutiner och processer för området Arbetsplats.
• Rapportera identifierade säkerhetsrisker kring området Arbetsplats.
• Användarstöd och rådgivning rörande kundens behov av inköp.
• Teknisk rådgivning för kunden.
• Livscykelhantering av arbetsplats
• Reklamation och klagomålshantering via ärendehantering

• Påvisa erfarenhet av arbete inom servicesektorn.
• Lämplig teknisk utbildning inom området PC-teknik.
• Meriterande med erfarenhet från tidigare arbete som supporttekniker inom PC-teknikområdet.
• Minst tre års arbetslivserfarenhet som supportekniker. Grundläggande utbildning inom ITIL
• Kompetens att arbete med DELL datorer, stationärt och bärbart. Mjukvara som idag används är Windows XP SP3, Windows 7 SP1, SCCM, Sharepoint
• Förståelse för hur IT inom sjukhusverksamhet bedrivs kopplat till kundens behov.
• Behärska svenska & engelska i både tal och skrift, flerspråkighet är meriterande.

Har god samarbetsförmåga.
• Visar förståelse och respekterar dina kollegor och våra kunder.
• Utövar gott servicemannaskap
• Lyssnar, rådfrågar andra och kommunicerar proaktivt.
• Visar respekt för andras åsikter och bidrag.
• Delar med dig av expertis och sakkunskap till andra.
• Ta ansvar för att göra rationella bedömningar utifrån tillgänglig information samt att leverera lösning till kund.
• Lär dig snabbt nya uppgifter och bidrar till att utveckla enheten/gruppen och dess arbetssätt.
• Förändringsbenägen och flexibel.
• Kunna prioritera i ditt arbete.
• Stresstålig

Stockholms läns landsting är en av de största ekonomiska aktörerna i Sverige med drygt 43 000 egna anställda och tusentals fler hos olika leverantörer.
Den främsta uppgiften är att se till att länets invånare har tillgång till en bra och väl fungerande hälso- och sjukvård och kollektivtrafik. Landstinget ansvarar även för den regionala utvecklingen och bidrar till kulturen i länet.
I landstinget ingår drygt tjugo förvaltningar och bolag.

Landstingsstyrelsens förvaltning (LSF) stödjer landstingsstyrelsen i uppgiften att leda, styra och samordna verksamheten i landstinget så att de mål fullmäktige beslutar om uppnås. I uppdraget ingår också att ta fram beslutsunderlag till den politiska organisationen samt ge service till den politiska ledningen.

Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen "Ansök här". Ansökningar per post eller e-post beaktas inte.

Publiceringsdatum
2012-04-02

Arbetstider och omfattning
Heltid/Tillsvidare

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-04-16
Ange följande referens när du ansöker: LSF-12-90209
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gruppchef David Mannberg, 08/1231 7770
Enhetschef Servicedesk Lena Nyborg, 08/ 1231 7646
HR-konsult Marie Mårtensson, 08/1231 47 67

Facklig kontakt
Vision Gunnar Sandell, 08/ 1231 4141
SACO Anders Holm, 08/1231 31 14
Vårdförbundet Wieslawa Tomiczek, 08/ 123 179 05

Företag
Landstingsstyrelsens förvaltning

Adress
Landstingsstyrelsens förvaltning

Jobbnummer
1203899

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Landstingsstyrelsens Förvaltning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Landstingsstyrelsens Förvaltning: