Tre Handledare

Åmåls kommun, integrations- och arbetsmarknadsförvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Åmål
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Åmål, Säffle, Bengtsfors, Grums, Mellerud eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Åmåls kommun, integrations- och arbetsmarknadsförvaltningen i Åmål

Integrations- och arbetsmarknadsförvaltningen söker

TRE HANDLEDARE
till projekt om sociala företag

Bakgrund:
Åmåls kommun är projektägare till två ESF-projekt kallat UTVECKLA SOCIALA FÖRETAG och VI VILL! VI KAN! VI GÖR DET!. Projektet, som även omfattar Dals-Eds, Bengtsfors, Melleruds och Säffle kommuner, startar i juni 2012 och pågår till april 2014. Genom detta projekt vill vi skapa förutsättningar för människor att starta sociala företag. Vi kommer att utforma handledarcenter i våra fem kommuner som utbildar individer till att starta och driva sociala företag, tillhandahåller handledare, informerar privatpersoner, verksamheter, företag och ideella organisationer om socialt företagande. Projektet kommer att inventera lämpliga arbetsuppgifter och uppdrag som sociala företag kan utföra åt andra lokala företag eller myndigheter.

Anställningsvillkor:
Tidsbegränsade anställningar (allmän visstidsanställning) 3 x 100 % med tillträde snarast möjligt. Anställningarna upphör 2013-05-31 men kan eventuellt komma att förlängas.

Placering:
Handledarna tillhör integrations- och arbetsmarknadsförvaltningens team för projektstöd, som är organiserad under kommunstyrelsen. Närmaste chef är förvaltningschefen. Placering sker hos de samverkande kommunerna. Ange gärna vilken eller vilka kommuner som du i första hand vill vara placerad i.

Publiceringsdatum
2012-03-27

Dina arbetsuppgifter
Uppgiften är att motivera, handleda och stödja intresserade individer tillsammans med samverkande myndigheter i att vilja och våga starta egna bärkraftiga sociala företag.

Detaljerad projektbeskrivning kan fås vid förfrågan.

Kvalifikationer
Lämplig högskolebakgrund är beteendevetare, socialpedagog, socionom, hälso-/friskvårdsvetare eller liknande inriktning. Du har goda kunskaper om förändringsprocesser och hur man motiverar människor till förändring. Du har även kunskaper om olika metoder/verktyg som stödjer förändring, exempelvis lösningsfokuserat arbetssätt, motiverande samtal, coachande arbetsmetoder. Vidare har du B-körkort.

Erfarenhet av starta eget-rådgivning, företagsrådgivning eller liknande är en merit.

Information lämnas av:
Förvaltningschef Jan-Erik Lundin, telefon 0532-173 60 eller 070-694 94 15
Vision, Roger Carlsson, telefon 0532-170 74

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan som ska vara inkommen senast söndagen den 15 april 2012 till jan-erik.lundin@amal.se . Vi tar även emot ansökan till Åmåls kommun, Att. Jan-Erik Lundin, Box 62, 662 22 Åmål, varvid kuvert ska märkas: Handledare sociala företag, dnr KS 2012/118.

Körkortskrav
B

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-04-15
Ange följande referens när du ansöker: dnr KS 2012/118
Ansökan kan skickas till e-postadress: jan-erik.lundin@amal.se

Kontakt
Jan-Erik Lundin, förvaltningschef, 070-6949415, 0532-17360

Företag
Åmåls kommun, integrations- och arbetsmarknadsförvaltningen

Adress
Åmåls kommun, integrations- och arbetsmarknadsförvaltningen
Box 62
66222 ÅMÅL

Kontorsadress
Stadshuset, Kungsgatan 26
Åmål

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0532-17000
Faxnummer: 0532-16814
E-postadress: marita.koivuoja@amal.se

Jobbnummer
1198770

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Åmåls kommun, integrations- och arbetsmarknadsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Åmåls kommun, integrations- och arbetsmarknadsförvaltningen: