Transportplanerare
Framtiden i Sverige AB / Logistikjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla logistikjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Framtiden i Sverige AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Är du en driven och lösningsorienterad person som har god datorvana? Sök då jobbet som Transportplanerare!
Publiceringsdatum2019-09-17ArbetsuppgifterSom Transportplanerare är du spindeln i nätet. Tillsammans med ditt team har du hand om transportlogistiken. Du schemalägger chaufförer till olika siter och stämmer av med kunder om förfrågningar. Arbetet innehåller även en hel del samkoordinering med kundtjänst via email. Du kommer ha ett nära samarbetae med sektionscheferna som dagligen hjälper dig med planerandet av de olika transporterna. Du kommer i princip vara arbetsledare för logistiken.
För att känna dig trygg i rollen kommer du att få en månads upplärning innan du självgående arbetar med de olika momenten. Du kommer även att ha en mentor och arbetskollega nära tillhands under hela perioden.
Om företagetVår kund är Sveriges främsta kompetensföretag inom återvinning och miljö. Idag finns företaget över hela Sverige och samlar in, behandlar och återvinner avfall och restprodukter från näringsliv, organisationer och hushåll. Företeget erbjuder nyskapande och effektiva lösningar för att minimera, ta hand om och omvandla avfall till resurser. Visonen för företaget är att vara ett levande bevis på att omsorg om jorden och bra affärer går hand i hand.
Mer om företaget berättas vid en intervju.
ProfilVi söker dig som är driven och lösningsorienterad. Har en vilja att jobba och visa framfötterna för att tillsammans med sitt team klara av olika problem man ställs inför.
Skallkrav
• Svenska i tal och skrift
• Datorvana (Office-paketet)
Meriterande
• Erfarenhet från logistikhantering
Om företagetSom anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.
AnställningsvillkorStart: 2019-12-01
Villkor: Heltid (Föräldrarvikariat)
Placeringsort: Partille
Arbetstider: 08:00-17:00
Lön: Enligt överenskommelse
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-10-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFramtiden i Sverige AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "20580".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Framtiden i Sverige AB (org.nr 556686-5142),
http://www.framtiden.com Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Framtiden AB
Jobbnummer 4872470
Observera att sista ansökningsdag har passerat.