Transportadministratör
AB Edsbyverken / Speditörsjobb / Ovanåker
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla speditörsjobb i Ovanåker,
Hofors,
Sandviken,
Hedemora,
Gävle eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos AB Edsbyverken i Ovanåker,
Eda eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2021-11-12Om företagetÄnnu en gång växlar vi på Edsbyverken nu tempo och ger oss ut på en förbättringsresa tillsammans med våra viktigaste kunder och partners, för att utveckla morgondagens erbjudanden inom kontorsmöbler. Med närproducerat material, som bland annat blir hållbara och cirkulära möbler i vår produktionsenhet i Edsbyn, lägger vi grunden för morgondagens hållbara arbetsplatser. Våra kunder finns främst i Storstadsregionerna i Sverige och Norge, samt en del exportverksamhet till England och övriga Europa.
ArbetsuppgifterEdsbyverken är inne i en förändringsresa och vi söker nu dig som vill vara en viktig del av vår logistikavdelning.
Som transportadministratör hos oss erbjuds du en utmanande roll med stor möjlighet att utveckla processer och arbetssätt.
Huvudsakliga arbetsuppgifter består till stor del av att boka och administrera frakter, serva och uppdatera kunder löpande via mejl och telefon samt fysiskt säkerställa att gods för utleverans är korrekt och redo för transport.
Som transportadministratör kommer du vara en viktig kugge i vårt kundbemötande genom att ta emot samtal, spåra gods och på ett snabbt och serviceinriktat sätt svara på våra kunders frågor eller skicka dem vidare till rätt person internt.
Detta ställer krav på god kommunikations- och samarbetsförmåga samt att du drivs av att ge god service till kunder och medarbetare.
Som Transportadministratör hos oss ingår du i team utlastning, rapporterar till avdelningschef Logistik och arbetsplatsen är placerad inne i fabrikens lokaler.
ProfilVi söker dig som är nyfiken och har förmåga att fokusera, du trivs att arbeta i ett team och vill utvecklas tillsammans med andra.
Du har lätt för att skapa, utveckla och bibehålla relationer och kontaktytor med såväl kollegor som interna och externa kunder.
För att lyckas i rollen ser vi att du har en god social kompetens, baskunskaper i engelska där du kan göra dig förstådd i tal och skrift, samt att du hanterar Officepaketet obehindrat.
Tidigare erfarenhet av arbete med logistik med fördel bokning och administration av frakt är önskvärt. Kunskap om export och import är meriterande.
Hos Edsbyverken kommer Du få vara med på en otroligt spännande resa. Vi erbjuder dig en mycket omväxlande roll med högt tempo och många olika kontaktytor både internt och externt. Om "kostymen blir för liten" och större utmaningar är aktuella, finns en rad olika karriärvägar inom företaget och koncernen.
Läs gärna mer om oss på
www.edsbyn.comTjänsten är en tillsvidareanställning och omfattar 100%.
Vi tillämpar provanställning om 6 månader. Placeringsort är Edsbyn.
Sista ansökningsdag är den 2021-12-01. Urval och intervjuer sker löpande.
Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Hanna Samrell, Avdelningschef Logistik på
hanna.samrell@edsbyn.comSå ansöker duSista dag att ansöka är 2021-12-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAdressAB Edsbyverken
Karlsväg 2
82825 Edsbyn
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare AB Edsbyverken (org.nr 556040-0755)
Karlsväg 2 (
visa karta)
828 25 EDSBYN
Jobbnummer 6115705
Observera att sista ansökningsdag har passerat.