Transfer Pricing Specialist/Skatterevisor, Solna
Skatteverket / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.Storföretagsregionen ansvarar för all skattehantering avseende de allra största företagen i Sverige och de företag som står under finansinspektionens tillsyn samt för all hantering av punktskatt. Företagen som hanteras inom regionen har ofta internationella skattefrågor av varierad komplexitet. Vi har fokus på att utveckla våra arbetssätt så att vi genom förebyggande aktiviteter och genom kontroll minskar medvetna och omedvetna skattefel. I detta arbete deltar alla medarbetare aktivt. På storföretagsskattekontoret i Stockholm är vi cirka 150 medarbetare.
Ditt nya jobb
innebär att du huvudsakligen arbetar med revision med inriktning mot transfer pricing mot landets största företag. Vi vill möta företagen utifrån deras behov och situation. Utöver en effektiv kontrollverksamhet strävar vi efter att stödja och hjälpa företag att göra rätt från början. Detta gör vi bland annat genom att utveckla vår dialog och vårt samarbete med företag och deras rådgivare.
Som TP-specialist/skatterevisor krävs det att du innehar en stark analytisk förmåga. Av stor vikt är även dina förmågor att samverka, informera och kommunicera.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid
Vi söker dig som
• har en akademisk utbildning om minst 120p/180hp med ekonomisk eller juridisk inriktning
• har erfarenhet av att arbeta med internprissättning, gärna i en konsultativ roll alternativt är skatterevisor
• har mycket god analytisk förmåga
• inger förtroende genom ett bra bemötande och ett kundanpassat arbetsätt
• är utåtriktad, lugn och stabil
• är målinriktad och lösningsorienterad
• har förmåga att se både helheten och viktiga detaljer
• har förmåga att samarbeta, samverka och är prestigelös
• har mycket god kommunikativ förmåga i både tal och skrift på engelska och svenska
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse. Vi kan komma att tillämpa sex månaders provanställning.
Observera att du måste vara mycket noggrann när du fyller i frågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet. Vid eventuell intervju ska du kunna uppvisa betyg och intyg som styrker dina svar på urvalsfrågorna.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2014-04-28Arbetstider och omfattningEj specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning
Så ansöker duKlicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktThomas Waldton, sektionschef 010-574 28 46
Thomas Viklund, facklig kontaktperson Saco 010-574 25 32
Catharina Almfjord, facklig kontaktperson ST 010-547 14 41
Ellinor Söderholm, HR-konsult 010-572 39 34
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1854710
Observera att sista ansökningsdag har passerat.