Transcom AB söker Team Manager

Transcom AB / Marknadsföringsjobb / Karlskoga
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Karlskoga, Lekeberg, Degerfors, Nacka, Storfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Transcom AB i Karlskoga, Kristinehamn, Örebro, Lindesberg, Arboga eller i hela Sverige

Transcom är Europas mest geografiskt spridda bolag inom outsourcing av Customer Relationship Management (CRM). I hela Europa jobbar ca 13000 kommunikatörer på 33 språk för över 100 klienter i 28 länder på 55 olika service center.

Vi söker nu 1 Team Manager till Transcom med tillsättning omgående. Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillhörande provanställning.

Vi kan erbjuda dig ett spännande och utmanande jobb med utvecklingsmöjligheter i ett företag som kännetecknas av korta beslutsvägar och en öppen och rak atmosfär.

Tjänsten är på en teknisk support där merparten av teamet jobbar som hemarbetare och du  kommer att leda ditt team på distans. Detta ställer stora krav på din förmåga att kommunicera och att bygga en teamkänsla även om du inte träffa dina agenter. Vi levererar support på de nordiska språken, vilket kan innebära att vissa agenter inte pratar flytande svenska. Du kommer även att ha möjlighet att jobba hemifrån några dagar per vecka.

Rollen som Team Manager innebär att du ska coacha medarbetarna till nya framgångar. Du kommer att leda, stödja och stimulera dina medarbetare mot uppsatta mål, du jobbar med tät uppföljning av mål och du rapporterar direkt till din Business Manager.

Som Team Manager är du även ansvarig för produktkunskap, lönsamhet, kvalitet, produktivitet och effektivitet inom ditt ansvarsområde - ditt team. Du ska fokusera på att effektivt stödja och följa varje medarbetare vilket innebär att utveckla kompetens och ansvarstagande hos varje medarbetare och få alla att uppfylla våra övergripande mål med fokus på effektivitet, närvaro, kvalitet, produktkunskap och servicenivåer.

Som Team Manager har du personalansvar för den egna gruppen. I arbetsuppgifterna ingår även att leda driften, samlyssna för kvalitetssäkring, rapportera och följa upp mätbara produktionsresultat inom gruppen.

Önskvärda kvalifikationer:

• Erfarenhet av ledarskap/coachning.

• Mycket goda kunskaper i engelska är ett krav då all utbildning och loggning i system sker på engelska

• Goda datakunskaper, dvs kunna installera/avinstallera program och applikationer, kunna navigera i de vanligaste systemen som används för datorer och mediaspelare, felsöka vanliga fel gällande skrivare, externa hårddiskar, bärbara mediaspelare etc.

• Du ska vara utåtriktad och drivande samt ha en förmåga att leda och motivera andra.

• Förmåga att bibehålla fokus och kunna prioritera framtagande av tydliga mål även i stressade situationer.

• God kommunikativ förmåga.

Önskvärda egenskaper:

• Förmåga att skapa, leda och driva team.

• Engagemang och vilja till att åstadkomma resultat är utmärkande för ditt sätt att arbeta.

• Strukturerad och med förmåga att planera och prioritera.

• Kundorienterad och affärsfokuserad.

• Ansvarstagande och pålitlig.

• Utvecklingsorienterad.

Publiceringsdatum
2013-01-11

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-02-08
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Angelica Gunnarsson, Rekryterare 0586-795571

Företag
TRANSCOM AB

Adress
TRANSCOM AB
Skrantahöjdsvägen 42
69178 KARLSKOGA

Jobbnummer
1434905

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Transcom AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Transcom AB: