Trainer Customer Service

Telenor Sverige AB / Kundservicejobb / Stockholm
2025-04-09


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Telenor Sverige AB i Stockholm, Solna, Huddinge, Järfälla, Botkyrka eller i hela Sverige

Letar du efter en arbetsplats för framtiden?

Hos oss är karriären din. Här får du möjlighet att styra den i riktningen du drömmer om och samtidigt vara delaktig i tekniska innovationer som idag knappt ens finns i fantasin. Innovationer som vi vet kommer rita om kartan för hur vi kommunicerar med varandra och lever våra uppkopplade liv i framtiden. Letar du efter en arbetsplats där du får vara med och bidra till det viktigaste som finns - relationerna människor emellan? Välkommen till oss på Telenor.

Vad du kommer att göra

I rollen som Trainer i vår inhouse kundserviceorganisation har du ett helhetsansvar för utbildning av ny och befintlig kundservicepersonal. Utbildningarna innefattar både grundläggande system- och processkunskap samt vidareutbildning inom specifika områden som exempelvis sälj, kundbemötande och säkerhet. I rollen får du vara med på en spännande resa i att stärka vår inhouse organisation och forma såväl arbetssätt som utbildning.

Tillsammans med kollega säkerställer du att vårt utbildningsmaterial håller hög standard utifrån innehåll samt i pedagogiska inslag i form av tester och självstudier. Du arbetar i nära dialog med verksamheten för att identifiera och möta behoven i organisationen och skapar förutsättningar för våra agenter att möta våra kunder med bästa möjliga service.

Arbetsuppgifter
* Planera och genomföra utbildningar för ny och befintlig personal
* Säkerställa leverans av utbildning hos partner
* Ansvarig för lärandemiljö i, samt iordningställande av klassrum
* Anpassning av utbildningsinnehåll baserat på operations
* Uppdatering av utbildningsmaterial och tillhörande tester/övningar och självstudier
* Coachande och stöttande av personal



Rollen är ett vikariat till och med sommar 2026.

Vem du är

För att lyckas i rollen som Trainer i vår kundserviceorganisation ser vi att du har tidigare bakgrund inom utbildning och kundbemötande/försäljning. Du har en god förståelse för vad som krävs i en kundnära roll och vill vara med på en resa i att utveckla Telenor Sveriges kundservice. Du är pedagogisk och har en god förmåga att nå ut med budskap och inspirera andra genom ny kunskap och perspektiv.



Vi ser att du har:
* Gymnasieexamen
* God skriftlig och muntlig kommunikation: svenska och engelska
* Tidigare bakgrund inom kundbemötande, försäljning och/eller utbildning alternativt ledarskap

Vårt löfte till dig
Vi är bättre tillsammans. Hos oss möts du av en familjär och inkluderande kultur, en stark gemensam värdegrund och ett ledarskap som ger dig frihet och handlingskraft. Vi tror på att ge varandra förtroende och frihet att agera och fatta beslut, samtidigt som vi är där för varandra i med- och motgångar.

Vi stöttar relationer och samhällen. Telenor är ett samhällsbärande företag och här får ditt arbete ett större syfte. Vi skapar värde för miljoner människor varje dag och har ett kundnära förhållningssätt där mänskliga relationer står i centrum.

Vi ger plats för livet. Arbeta hemifrån två dagar i veckan om du vill, så länge dina arbetsuppgifter gör det möjligt. Resten av tiden skapar vi magi tillsammans på kontoret. Två give-me-a-break-days per år ger en extra paus och flexibla arbetstider hjälper dig att balansera jobbet och livet. Vi finns där genom livets alla faser och erbjuder trygghetspaket i form av bl.a. kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och möjlighet att skräddarsy försäkringslösningar som passar just dig, för ditt behov här och nu.

Vi bjuder in till en spännande karriärresa. Din utveckling står i centrum och hos oss är lärande en del av kulturen. Vi avsätter 40 timmar om året för att du ska kunna fördjupa dig, utforska nya områden och växa i din roll. Genom Telenor Academy och andra lärandeinitiativ får du verktygen och friheten att forma din egen karriär. När du vill vidare väntar möjligheter i hela Norden.

Sök till oss idag
Vill du ta ditt nästa steg i karriären med oss? Vi ser fram emot din ansökan! Vi träffar kandidater löpande så hör av dig redan idag.

Om du har frågor och vill veta mer är du välkommen att kontakta rekryterande ledare Martina Mårtensson, martina.martensson@telenor.se. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökan via mejl.

Bra att känna till

Enligt Telenors policy genomför vi bakgrundskontroll på slutkandidat för samtliga rekryteringar.

Ersättning
SALARY

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "J126191".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Telenor Sverige AB (org.nr 556421-0309)

Jobbnummer
9274788

Prenumerera på jobb från Telenor Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Telenor Sverige AB: