Timvikarie till Leanlink Råd & Stöds Fältverksamhet
Linköpings kommun / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Linköpings kommun i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Norrköping,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Om Leanlink
Leanlink är Linköpings kommuns utförarorganisation och här jobbar vi med verksamhet inom områdena stöd, omsorg, IT, kost och service. Vi har en spännande bredd av verksamheter och är 2500 medarbetare som alla jobbar för att göra Linköpingsbornas dagar så bra som möjligt. Vi drivs av att skapa bra dagar för våra kunder och medarbetare samt att bidra till ett tryggt och bra samhälle. Vi är måna om att vår verksamhet ska genomsyras av god kvalitet och professionalitet, men framförallt vill vi att vår omtanke och vårt engagemang ska kännas i allt vi gör. Vi fokuserar på att skapa en bra dag just idag, men också imorgon och på hur vi kan tänka nytt och göra förändringar som förbättrar vardagen för dem vi är till för.
Läs mer om Leanlink och våra olika verksamheter på leanlink.se
Om arbetsplatsen
Leanlink Råd & Stöd har ett uppdrag att arbeta uppsökande, förebyggande och motiverande riktat mot ungdomar i åldern 10-20 år inom Linköpings kommun.
Vi söker nu 1-2 timvikarier till verksamheten som vid behov ska kunna vara ordinarie medarbetare behjälpliga på kvällar och helger utifrån verksamhetens uppdrag. I ett inledningskede finns möjliget att reglbundet under några månaders tid arbeta 1-2 kvällar i veckan samt var tredje helg på fredags- och lördagskvällar. Arbetsgruppen består av sex personer och en gruppledare. Verksamhetens arbete bedrivs både under dagar, kvällar och helger.
Publiceringsdatum2018-03-22Dina arbetsuppgifterI din roll som timvikarie kommer du tillsammans med ordinarie kollegor att jobba med uppsökande och förebyggande arbete bland barn och ungdomar i kommunen på deras arenor.
Arbetet i fältverksamheten är omväxlande och mångfacetterat. Verksamheten och dess medarbetare har stora möjligheter att styra och påverka innehållet i sitt arbete inom ramen för det avtal Råd & Stöd har med omsorgsnämnden.
KvalifikationerVi söker en flexibel, initiativtagande och uthållig medarbetare med en god samarbetsförmåga och personlig mognad.
Du har eller är under utbildning till socionom eller annan beteendevetenskaplig högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Om du har pågående studier inom kompetensområdet bör du vara i slutet av din utbidlning. Meriterande är om du sedan tidigare har någon form av erfarenhet av kommunal socialtjänst. Körkort är ett krav.
Varmt välkommen med din ansökan!
Information om tjänsten
Tillträde: 2018-04-01
Anställningsform: timvikariat
Sysselsättningsgrad: vid behov
Antal lediga befattningar: 1-2
Ref. nr: 887
Om Linköpings kommun
I Linköpings kommun är idéer och innovation centralt. Det är nämligen idérikedomen hos kommunens engagerade och inflytelserika medarbetare som ger Linköping möjligheten att utvecklas och vara en av Sveriges snabbast växande städer. Här är kreativitet, mångfald och jämställdhet minst lika viktigt som att ligga i framkant när det gäller världsledande högteknologi och nytänkande forskning. Tillsammans förbättrar vi våra invånares vardag och framtid. Linköping - Där idéer blir verklighet.
För mer information om hur det är att arbeta hos oss hittar du här:linkoping.se
Varaktighet, arbetstid
Timanställning Ej specificerat
ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-04-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktBeatrice Hauswald, HR konsult
beatrice.hauswald@linkoping.se 013-262662
Susanne Stoppert, HR-konsult 013-263705
Katharina Eklund, Verksamhetschef
Katharina.Eklund@linkoping.se 013-263666
Christina Gustavsson, Facklig föresträdare SSR
Christina.Gustavsson@linkoping.se 013-20 78 54
FöretagLinköpings kommun
AdressLinköpings kommun
Linköpings kommun, Leanlink
58181 Linköping
KontorsadressBrigadgatan 24
Jobbnummer 4037569
Observera att sista ansökningsdag har passerat.