TImvik. servicehandläggare till gruppen "Utbildning, kultur och

Järfälla kommun, Servicecenter / Butikssäljarjobb / Järfälla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Järfälla, Sollentuna, Upplands-Bro, Danderyd, Sundbyberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Järfälla kommun, Servicecenter i Järfälla

Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Inom femton år har kommunen vuxit från dagens 75 000 invånare till minst 120 000. Då finns tunnelbana, pendeltåg och en komplett ny stad med restauranger, butiker, kultur och service i Barkarby. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen Järfälla för alla framåt. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på https://www.jarfalla.se/jobba-hos-oss.html.

Servicecenters målsättning är att ge bästa möjliga service till Järfällaborna. Vi tar emot telefonsamtal, personliga möten och e-post från invånare, företag och besökare. Alla ärenden registreras i vårt ärendehanteringssystem. Nu behöver vi stärka upp vårt team med en serviceinriktad timvikarie som kan täcka upp för korta och långa frånvaroperioder. För dig som vill jobba brett med kultur - och utbildningsfrågor är vår arbetsplats perfekt.


Publiceringsdatum
2019-03-08

Arbetsuppgifter
Servicecenter har samma målsättning och uppdrag som Järfälla kommun: att ge bästa möjliga service till kommunens invånare. Vi svarar på frågor från invånare, företag och organisationer i telefonsamtal, via e-post och vid personliga möten. Alla ärenden registreras i vårt ärendehanteringssystem. Antalet ärenden varierar periodvis, men Servicecenters kvalitetsmål förblir desamma.

Som servicehandläggare arbetar du med att ge kvalificerad information, vägledning och rådgivning till kommunens invånare. Du tar emot besök i Servicecenters besökslokal samt löser ärenden som inkommer via telefon och e-post. Du kommer svara på diverse frågor inom barnomsorg, alla utbildningsfrågor från förskoleklass till vuxenutbildning, kulturskolans verksamhet samt fritid. Du tar även emot felanmälan på kommunens fastigheter.

Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden:
• representera kommunen och specifikt barn- och ungdomsförvaltningen, kompetensförvaltningen samt kultur-, demokrati- och fritidsförvaltningen
• arbeta i kommunens besökslokal: ta hand om besökare och deras ärenden, hantera post
och paket, administrera parkeringstillstånd m.m.
• arbeta som servicehandläggare i telefon
• ta emot felanmälan, klagomål och synpunkter på kommunens fastigheter
• logga samtal och ärenden i ett ärendehanteringssystem
• svara på allmänna frågor om Järfälla kommun
• samarbeta med handläggarna ute på förvaltningarna
• delta i Servicecenters förbättringsarbete.

Vi kan erbjuda dig en härlig arbetsgrupp med bred kompetens och ett utvecklande arbete!

Som timvikarie hjälper du oss att behålla hög servicenivå och täcka upp under frånvaroperioderna av de ordinarie medarbetarna. Därför är det viktigt för oss att du är tillgänglig för arbete under sommaren 2019, v. 25-34.



Kvalifikationer
Du ska ha:
• gymnasieutbildning
• tidigare erfarenhet av kundtjänstarbete och/eller arbete inom servicebranschen
• mycket bra kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
• goda IT-kunskaper och vana att arbeta med datorer och informationssökning
• förmåga att samtidigt som du för ett samtal arbeta i IT-baserade verksamhetssystem, söka och hantera information och data.

Vi ser det som meriterande om du:
• studerar på en eftergymnasial utbildning inom barn, utbildning, kultur och/eller fritid
• har erfarenhet av att ha arbetat inom barn, utbildning, kultur och/eller fritid
• har kunskaper i somaliska och/ eller arabiska.

Vi söker dig som är en stjärna på service och bemötande! Då du kommer att vara kommunens ansikte utåt är det viktigt att du är en god och tydlig kommunikatör som visar omdöme i sitt professionella agerande. Du är en lösningsorienterad person som smittar alla med sitt engagemang och kan anpassa sig vid ändrade förutsättningar.

Har du ovanstående och ett genuint intresse för att hjälpa människor? Då har vi en arbetsplats redo för dig!

ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Timavlönad. Arbetet är förlagt mån - tors 07.50 - 16-50; fre 07.50 - 15.05 Tidsbegränsad anställning, tillträde: enligt överenskommelse, dock senast 1 maj 2019. , upphör: 2019-12-31 .

Ersättning
Timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-24
Ange följande referens när du ansöker: A857596
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elena Buzakova elena.buzakova@jarfalla.se 0858029092
Mia Hagman mia.hagman@jarfalla.se

Företag
Järfälla kommun, Servicecenter

Adress
Järfälla kommun, Servicecenter
Järfälla
17780 JÄRFÄLLA

Kontorsadress
Vasaplatsen 9-11 JÄRFÄLLA

Jobbnummer
4657989

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Järfälla kommun, Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Järfälla kommun, Servicecenter: