Timavlönade administratörer till Förvaltningen för funktionsstöd

Göteborgs kommun / Administratörsjobb / Göteborg
2024-09-06


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg, Härryda, Tjörn, Alingsås, Uddevalla eller i hela Sverige

Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Förvaltningen för funktionsstöd bedömer behov och ger stöd till de som har rätt till det. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra.
Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

Publiceringsdatum
2024-09-06

Arbetsuppgifter
Förvaltningen för funktionsstöd består av tre olika Bemannings- och Rekryteringsenheter som är lokaliserade vid Mässans gata (Centrum), Nymilsgatan (Sydväst) och Vågmästareplatsen (Hisingen/Nordost). Vi söker nu tre timavlönade administratörer, en till varje Bemannings- och rekryteringsenhet.

Vårt huvudsakliga uppdrag är att rekrytera in och planera ut timavlönad personal till verksamheter inom funktionsstöd.
Tillsammans strävar vi efter att upprätthålla hög kvalitet inom våra funktionsstödsverksamheter och säkerställa att rätt personer är på rätt plats vid rätt tidpunkt.

Som bemanningsadministratör kommer du bland annat:
• Planera ut timavlönad personal genom vårt bokningssystem Time Care Pool
• Hantera administration runt den timavlönades anställning, såsom lön, övertid och sjukfrånvaro i Personec
• Besvara frågor via mejl och telefon från verksamhet och timavlönad personal gällande bokningar, frågor om lön, anställning och liknande.

Vi erbjuder dig ett varierande och stimluerande arbete där du arbetar i en mångsidig arbetsgrupp bestående av enhetschefer, HR-specialister och bemanningsadministratörer.

Arbetstid hos Bemannings- och rekryteringsenheten är förlagd måndag till fredag, mellan tiderna 07.00-15:30.

Välkommen in med din ansökan!

Kvalifikationer
Det är ett krav att du har god datorvana och att du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska. Du som inte uppfyller kvalifikationskraven i svenska 1 eller svenska som andra språk 1 kan komma att erbjudas att göra ett språktest genom testanvändaren Educateit.

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet från offentlig förvaltning och har systemkunskap i Time Care Pool, Personec och/eller Time Care Planering. Det är också meriterande om du som söker tidigare har arbetat inom funktionsstöd.

Du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet. Du har en öppen och positiv attityd då du har brukarens/kundens behov som utgångspunkt för ditt agerande.

Du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt samt se möjligheter i förändringar.

Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar. Du är mån om att ta reda på vilka förväntningar som finns hos uppdragsgivare och andra intressenter samt följer upp att dessa införlivas. Du är balanserad, positiv och observant i ditt kundbemötande.

Du upprättar tydliga mål och planerar aktiviteter och projekt i god tid. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet.

ÖVRIGT
Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden.

I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Heltid med möjlighet till deltid
• Introduktion vid nyanställning
• Kompetensutveckling
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden.

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-09-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C208041".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Förvaltningen för funktionsstöd

Kontakt
tf Enhetschef
Daniel Awad
daniel.chakib.awad@funktionsstod.goteborg.se

Jobbnummer
8885393

Prenumerera på jobb från Göteborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs kommun: