Tillsynshandläggare PBL med juridisk kompetens

Landskrona kommun / Administratörsjobb / Landskrona
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Landskrona, Svalöv, Kävlinge, Helsingborg, Bjuv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Landskrona kommun i Landskrona

Landskrona är på frammarsch på många plan. Nya områden med havsnära boende växer fram och allt fler företag väljer att etablera sig just här. Läget mitt i Öresundsregionen med närhet till bad och stad, natur och kultur lockar allt fler till inflyttning, etablering och besök.
I Landskrona stad med drygt 3300 medarbetare arbetar vi efter vår värdegrund BRA, där B står för bemötande, R för resultat och A för ansvar. Vår värdegrund ska genomsyra all vår verksamhet och vi ska vara en arbetsplats där du känner arbetsglädje och stolthet. Här finns utrymme för dig med mod och handlingskraft och du får möjlighet att utvecklas.
Vill du vara med och påverka utvecklingen i en av Skånes mest spännande städer? Välkommen med din ansökan!

Landskrona kommun har idag nära 46 300 invånare och är en stad i utveckling. Landskrona skapar framtiden, med mod och handlingskraft! Landskrona har påbörjat ett omfattande stadsutvecklingsprojekt som heter Landskronas vägval.

Stadsbyggnadsförvaltningen planerar staden och svarar för myndighetsfrågor enligt bland annat plan- och bygglagen och plan- och byggförordningen. Förvaltningen arbetar med översiktlig planering/detaljplanering, bygglov, markförsäljning, mätning och kartläggning. Förvaltningen har sex avdelningar: stadsarkitektavdelningen, planavdelningen, stadsmiljöavdelningen, Mark- och exploatering, MBK/GIS och administrativa avdelningen.

Stadsarkitektavdelningen består av ett team med sex medarbetare som är arkitekter, bygglovshandläggare och byggnadsinspektörer. Avdelningen arbetar med förhandsbesked, bygglov, anmälan, tillsyn samt rådgivning till medborgarna och företagen. Arbetet sker i bred samverkan både internt och externt. Vi söker dig som är samarbetsinriktad, kvalitets- och resultatmedveten samt kan arbeta kreativt och självständigt.



Publiceringsdatum
2022-03-25

Arbetsuppgifter
Dina främsta arbetsuppgifter som tillsynshandläggare kommer vara handläggning av ärenden om olovligt byggande och ovårdade tomter & byggnader, men även övrig tillsyn inom ramen för byggnadsnämndens tillsynsansvar kan förekomma. Lovhandläggning kan förekomma och under perioder kan även andra uppgifter förekomma inom ramen för stadsbyggnadsnämndens arbetsområde.
Som tillsynshandläggare ingår du i stadsarkitektavdelningens arbetslag och deltar i gemensamma arbetsgrupper och möten som är relevanta för ditt uppdrag. I handläggningen ingår utredning, kommunicering och beslutsfattande. Att bereda ärenden för stadsbyggnadsnämnden är en del av det vardagliga arbetet. Du är också delaktig i att skriva fram yttranden till domstol vid en överklagandeprocess. Arbetet bedrivs självständigt och med stort eget ansvar samtidigt som arbetsgruppens samsyn är överordnad.




Kvalifikationer
Till rollen som tillsynshandläggare söker vi dig som har en examen inom juridik alternativt minst två års erfarenhet av aktuella arbetsuppgifter som av arbetsgivaren bedöms som likvärdiga. Kanske är du nyutexaminerad jurist eller beredningsjurist. Goda kunskaper inom PBL, PBF och BBR och erfarenhet av att arbeta med de primära arbetsuppgifterna är meriterande. Det är också meriterande att ha erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation.

Eftersom du kommer att arbeta i nära samarbete med dina kollegor och dessutom ha mycket kontakt med allmänhet och verksamhetsutövare, kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du bör ha en god och väl utvecklad samarbetsförmåga, du arbetar ihop med kollegor och samarbetspartners på ett lyhört och smidigt sätt, samtidigt som du är tydlig. Du har en god kommunikativ förmåga och är bra på att uttrycka dig i såväl tal som skrift. Tjänsten ställer krav på att du är kvalitetsmedveten och noggrann i ditt arbetssätt, samt att du är en trygg person, såväl på det personliga planet som i ditt yrkesutövande. För dig är det viktigt att sätta medborgaren i fokus och att sköta tjänsteutövningen med en hög noggrannhet. Du är också bra på att planera, organisera och strukturera ditt arbete på ett, för situationen, effektivt sätt.

Du behöver ha B-körkort. Bilpool finns i kommunen.


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Landskrona stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-10 10 29. En ansökan till Landskrona stad är en allmän handling och dina personuppgifter hanteras enligt personuppgiftslagen.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: snarast eller efter överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-04-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Landskrona kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C81829".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Landskrona kommun (org.nr 212000-1140)

Arbetsplats
Landskrona stad

Kontakt
Avdelningschef
Linda Sadjadi Warming
linda.sadjadiwarming@landskrona.se
0418-473557

Jobbnummer
6475924

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Landskrona kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Landskrona kommun: