Tigrinjatalande kundtjänsthandläggare i Göteborg
Försäkringskassan / Butikssäljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Göteborg,
Kungälv,
Kungsbacka,
Tjörn,
Stenungsund eller i
hela Sverige Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.
Tigrinjatalande kundtjänsthandläggare inom Gemensamma Försäkringsfrågor Kundmöte i Göteborg
Avdelningen för gemensamma försäkringsfrågor har i uppdrag att driva utvecklingen av Försäkringskassans gemensamma kvalitet, hålla ihop myndighetens gemensamma försäkringsfrågor och skapa förutsättningar för organisatoriskt lärande. Avdelningen har 5 olika verksamhetsområden: försäkringstillhörighet/omprövning, kontroll, servicekontor, sjukpenninggrundande inkomst/kundmöte och betalning/ återbetalning. Avdelningen finns på ett flertal orter i landet.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som kundtjänsthandläggare inom GF Kundmöte har du ett viktigt uppdrag: du är medborgarnas och våra partners första kontakt med Försäkringskassan och bidrar till att stärka förtroende för såväl Försäkringskassan som socialförsäkringen. Du möter individer på engelska, svenska och bokar upp samtal på andra språk efter behov. Vi möter individer och våra partners i huvudsak via telefon men även via e-post och sociala medier. Med ett telefonnummer är vi lätta att komma i kontakt med och ärende kan lösas direkt. Du hjälper individer och våra partners att identifiera sina behov och ge dem allmän och specifik information via telefon. Varje samtal är unikt och behöver mötas utifrån sitt specifika behov. En viktig del av ditt uppdrag är att informerar och ger support i våra självbetjäningstjänster, så du skapar förutsättningar för att de själva ska kunna sköta sina ärenden. I arbetet ingår också att fatta beslut gällande socialförsäkringsförmåner för kunder i olika livssituationer.
Vi söker dig som
• har mycket god kommunikativ förmåga i tal såväl som skrift inom olika media i engelska, svenska och tigrinja
• har slutbetyg från gymnasium samt högskolepoäng om minst 30 hp eller likvärdigt
• är mycket serviceinriktad med ett utmärkt bemötande och fingertoppskänsla för kundservice
• har utmärkt datorvana
• är kvalitetsmedveten samt mål- och resultatinriktad
• har en god pedagogisk förmåga
• förstår och värdesätter människors olikheter
• trivs med möten över telefon
Det är meriterande om du:
• har kunskaper i ytterligare ett språk än ovannämnda
• har mycket god samarbetsförmåga
• är engagerad och bidrar till ett konstruktivt teamarbete
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt Arbetstiden är på vardagar mellan 08:00-16:27.
Ett antal tjänster, tillsvidare, på heltid och med tillträde i maj eller september 2018. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas. I denna rekrytering kommer språktest att användas.
Publiceringsdatum2018-03-13Kontaktuppgifter för detta jobbRekryterande chef: Devan Hakeem tel. 010-118 78 49 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Linda Milve, 010-111 44 96 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Anna Celinski,
anna.celinski@forsakringskassan.se SACO: Birgitta Thorsell,
birgitta.thorsell@forsakringskassan.se Seko:
f.seko@forsakringskassan.seAnsökan
Välkommen med din ansökan senast den 23 mars 2018. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Försäkringskassan
10351 Stockholm
KontorsadressFörsäkringskassan
Jobbnummer 4017986
Observera att sista ansökningsdag har passerat.