Tentakoordinator

Handelshögskolan i Stockholm / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Handelshögskolan i Stockholm i Stockholm

Som tentakoordinator kommer dina primära arbetsuppgifter att bestå av att ansvara för att planera, koordinera, genomföra och följa upp Handelshögskolans centralt administrerade tentor. Det innebär exempelvis att du löpande kommer att:

• förbereda papperstentor och digitala tentor i dialog med kursansvariga och
administratörer
• administrera studenternas anmälningar till tentor
• planera bemanning, koordinera arbetspass och administrera tidrapporter för våra ca. 50
tentavakter
• hålla tentarelaterad information uppdaterad på vårt intranät
• planera behov av tentasalar inför kommande tentaperioder
• ge support till studenter, fakultet och övrig personal i frågor som rör rutiner eller verktyg
för examinationer
• fungera som vår huvudsakliga kontakt gentemot leverantörer av t.ex. system för digitala
tentor
• arbeta med utveckling av våra arbetssätt, rutiner och verktyg för centralt administrerade
tentor

Handelshögskolan i Stockholm eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter olika bakgrunder och erfarenheter bland våra anställda. Därför välkomnar vi alla sökanden oavsett deras kön, etnicitet, könsidentitet eller könsuttryck, funktionsförmåga, sexuell läggning, ålder, eller religion eller annan trosuppfattning.

Handelshögskolan i Stockholm söker en Tentakoordinator

Är du serviceminded, strukturerad och brinner för administration? Vill du arbeta i en dynamisk och internationell miljö på en av Europas ledande handelshögskolor? Gillar du att jobba i ett stundtals högt tempo och trivs när mycket händer samtidigt? Om det stämmer på dig ser vi gärna att du söker tjänsten som tentakoordinator på Academic Support & Records.

Vi söker dig som:
• har erfarenheter av och tycker att det är stimulerande att arbeta med administration och
service
• har god datorvana och tycker om att arbeta med utveckling av arbetssätt och rutiner
• är bra på att kommunicera och kan uttrycka dig korrekt och tydligt i tal och skrift på
engelska och svenska
• är en självgående, ansvarstagande, noggrann, engagerad och skicklig organisatör

Positivt är dessutom om du:
• har erfarenheter av egna studier och/eller arbete inom högskola/universitet

Arbetsbelastningen kan periodvis vara hög och du behöver därför även vara stresstålig, trivas med att arbeta med flera uppgifter samtidigt och kunna prioritera.

Academic Support & Records (ASR) är en enhet inom Handelshögskolans gemensamma administration som arbetar med examenshantering; koordinering av examinationer; schemaläggning och systemstöd; och stöd till högskolans studenter. Bredden på ASR:s verksamhet innebär att alla som jobbar här behöver vara serviceinriktade och uppskatta att arbeta med uppgifter även utanför de egna ansvarsområdena.

Varaktighet, arbetstid
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 procent och vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde snarast.

Publiceringsdatum
2018-06-04

Ersättning
HHS har kollektivavtal med SACO och ST. Tjänstepension följer Alectas ITP plan. 36,66 timmar/vecka vid heltidsarbete. Företagshälsovård. Antal semesterdagar: 28 dagar t.o.m. 29 år, 31 dagar t.o.m. 39 år och 35 dagar från 40 år. Friskvårdsbidrag.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-17
Ange följande referens när du ansöker: DNR 411/091-18

Kontakt
Kristin Ulvbäck kristin.ulvback@hhs.se
Jerry Lindblom jerry.lindblom@hhs.se +46 72 454 46 80

Företag
Handelshögskolan i Stockholm

Adress
Handelshögskolan i Stockholm
Box 6501
11383 STOCKHOLM

Kontorsadress
Sveavägen 65

Jobbnummer
4184207

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Handelshögskolan i Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Handelshögskolan i Stockholm: