Telge AB söker Supporttekniker

Telge (i Södertälje) AB / Supportteknikerjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Telge (i Södertälje) AB i Södertälje, Sundbyberg, Stockholm eller i hela Sverige

Vågar du välja att göra skillnad i Telge-medarbetarnas vardag? Är du en kunnig IT-tekniker som vill hjälpa oss att upprätthålla och verka för god kommunikation mellan koncern IT och övriga enheter inom Telgekoncernen? Då ska du fortsätta att läsa. Nu letar vi nämligen med ljus och lykta efter en supporttekniker som ska förenkla vardagen för Telgekoncernens medarbetare. Vågar vi välja varandra?



Så här säger Mikael Lindberg, Chef Infrastruktur och drift IT om rollen: Supportteknikern är den första kontakten mellan kund och IT serviceorganisation när det gäller incidenter, förfrågningar, beställningar och liknande. Därför kommer det aldrig att bli långtråkigt, och vi har dessutom en bra stämning i arbetsgruppen med högt till tak.

Arbetsuppgifter och ansvar I den här rollen är du ansiktet utåt mot Telgekoncernens användare. Du arbetar i huvudsak med att ge support via telefon och epost samt även finnas på plats fysiskt hos kund vid behov. Du registrerar ärenden i vårt ärendehanteringssystem och dirigerar ärendet vidare till andra linjen om lösning/svar saknas inom Service Desk.



Om IT-staben På IT-staben på Telge AB arbetar cirka 20 motiverade och specialiserade medarbetare i en stark gemenskap. Här ägnar vi oss åt såväl drift och support som arkitektur, utveckling och förvaltning.



Vår önskelista Vi är nyfikna på dig! Här söker vi en person som har stor kommunikativ förmåga och en förmåga att hjälpa och stötta. Du har erfarenhet av arbete i IT-servicedesk och av Microsoft-produkter såsom Active Directory, Windows 10. Du är både service minded, social, glad och noggrann. Du behöver också känna igen dig i våra kärnvärden öppen, enkel, personlig och modig. Bra svenska och kunskaper i Office-paketet är andra förmågor som vi tror behövs för den här tjänsten.

Plus i kanten Ingen är perfekt, men om du har erfarenhet av något eller flera av följande blir vi extra glada: VM-ware Horizon, Lättlärd och självgående gällande olika system samt har jobbat med IT-support i second line.



Hör av dig idag! Vänta inte, vi vill veta mer om dig! Urval sker löpande, ansök därför så snart som möjligt, och allra senast 29 oktober 2021.



Ta kontakt Undrar du något om tjänsten? Då är det rekryterade chef Mikael Lindberg du ska kontakta på 08-550 224 24. Frågor om rekryteringsprocessen hjälper gärna HR-strateg Jenny Östgren till med, ring henne på 08 550 222 83. För fackliga frågor kan du kontakta Sanne-Liv Olsen för Vision eller Anders Lindgren för SACO, du når båda på 08 550 220 00.



Våga välja Telge Våga välja Telge! Hos oss får du ett utvecklande arbete i expansiva Södertälje kommun, där 100 000 invånare väntar på att du ska göra skillnad i deras vardag. Frihet under ansvar, karriärsutveckling, ett ledarskap som utmanar med omtanke, lean-tänk och bra förmåner är andra saker som väntar på dig, i en koncern med högt i tak och mångfald så att idéer och människor har plats att växa.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillsvidare

Publiceringsdatum
2021-10-14

Ersättning
enligt ök

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-10-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Telge (I Södertälje) AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Telge (I Södertälje) AB (org.nr 556307-6867), http://www.telge.se

Arbetsplats
Telge AB

Jobbnummer
6041346

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Telge (i Södertälje) AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Telge (i Södertälje) AB: