Telefonist till länsstyrelsernas gemensamma växel
Länsstyrelsen i Kronobergs län / Receptionistjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Hylte eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Länsstyrelsen i Kronobergs län i Växjö Länsstyrelsen är en viktig samhällsaktör. Vi vill att vårt län har en hållbar utveckling med en tillväxt i balans. Vi tänker och agerar framåt med visionen att vara ett föredöme. Vägen till visionen går genom våra fem strategier.
1. Bygga en sund, effektiv och modern organisation
2. Öka tillgängligheten och sätta dem vi är till för i centrum
3. Utveckla kommunikationen intern och externt
4. Aktivt delta i samverkan med näringslivet och offentliga aktörer
5. Utveckla verksamheten tvärsektoriellt och göra rätt prioriteringar
Vårt utvecklingsarbete ska leda till en allt bättre service för våra medborgare, samtidigt som vi blir en mer attraktiv arbetsgivare. Nu behöver vi förstärka vår organisation för att få ytterligare kraft i vårt arbete.
Länsstyrelsen har många kunder; enskilda, kommuner, företag och andra som alla ska kunna känna förtroende för myndighetens arbete. Den som vänder sig till oss ska känna sig väl bemött och vi ska ha en god bild av kundernas behov och förväntningar. Vi bygger nu upp en nationell telefonistorganisation för flera av landets länsstyrelser.
Publiceringsdatum2011-12-22ArbetsuppgifterI arbetsuppgifterna ingår att besvara frågeställningar inom hela Länsstyrelsens ansvarsområde, guida kunderna om Länsstyrelsens tjänster på vår webbplats, ta emot synpunkter och bidra till vårt ständiga förbättringsarbete. Arbetet utförs i huvudsak genom att ta emot och vidareförmedla samtal samt besvara frågor i telefon. Du kommer att ingå i ett team där ni samarbetar för att ge kunderna bästa tänkbara service.
KvalifikationerVi söker dig som har
• god kompetens i och vana att arbeta med dator som verktyg
• god förmåga att strukturera och hålla ordning
• förmåga att uttrycka dig enkelt och ledigt på svenska och engelska
• vilja och förmåga att bidra till utveckling
Du ska vara
• utpräglat serviceinriktad
• prestigelös och trivas med att arbeta i ett team
• intresserad av att lära dig nya saker
Det är meriterande om du har
• erfarenhet av diarieföring, ärende- och dokumenthanteringssystem
• genomgått utbildning i service och kundtjänstarbete
• kunskaper i något av de nationella minoritetsspråken, t.ex. finska
• erfarenhet från offentlig sektor, i synnerhet statlig myndighet
Du har minst två års erfarenhet av arbete i en kundtjänst/kontaktcenter
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2012-02-15
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-01-18
Ange följande referens när du ansöker: A249224
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMalin Bendz-Hellgren, 0470-86000
Lennart Johansson, 0470-86000
Facklig kontaktAnnika Bladh, 0470-86000
Kerstin Carlsson, 0470-86000
FöretagLänsstyrelsen i Kronobergs län
AdressLänsstyrelsen i Kronobergs län
Kungsgatan 8
35186 VÄXJÖ
Jobbnummer 1113460
Observera att sista ansökningsdag har passerat.