Telefonist/Kundtjänst till Naturvårdsverket
Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Är du en erfaren receptionist /telefonist som alltid levererar service på högsta nivå? För dig som trivs i en omväxlande, utvecklande och stundals utmanande tjänst finns nu möjligheten att förstärka kundtjänstteamet på Naturvårdsverket.
Om uppdraget:
Naturvårdsverket har behov av en konsult som kan arbeta i processen för hantering av externt inkommande frågor, det vill säga ta emot kontaktande kunder både via telefon och mejl samt att själv besvara alternativt vidareförmedla ärenden för fortsatt hantering inom myndigheten
Publiceringsdatum2024-03-06Dina arbetsuppgifterDu deltar i det löpande grunduppdraget hos Naturvårdsverkets kundtjänst som hanterar externt inkommande frågor.
Huvudsakligen handlar det om:
• Besvara frågor från allmänhet och organisationer via telefon och e-post.
• Lägga in ny information i växelsystemet.
• Beställa och avsluta telefonabonnemang
• Beställa och följa upp behörigheter i vissa av myndighetens system
Du kommer i många fall vara den externa kundens första kontakt med myndigheten, vilket gör att ett professionellt bemötande är en nödvändighet. Frågor från allmänhet och organisationer besvaras via telefon, e-post och andra kanaler och i ansvaret ingår att upprätthålla ett effektivt och professionellt kundservicearbete gentemot våra kunder. Vidden av frågor och arbetsuppgifter bidrar till en komplex tjänst som är omväxlande, utvecklande och stundtals utmanande.
Som medarbetare på avdelningen kommer du att ingå i en serviceinriktad grupp som parallellt med kundtjänstrollen arbetar med att utveckla myndighetens kundtjänstfunktion. Det är därför av största vikt att du har en god samarbetsförmåga och att du även bidrar till en trevlig arbetsmiljö.
Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid och ska starta omgående eller från och med avtalet har tecknats.
Uppdraget beräknas pågå till och med 2024-12-31. Därefter finns möjlighet till förlängning med 6 x 6 månader.
Placeringort är i Stockholm eller i Östersund. Möjlighet till distansarbete finns med 50%.
Krav för tjänsten:
• Lägst gymnasial utbildning.
• Tidigare erfarenhet av att arbeta med kunder, kundbemötande och service som innefattat stora/breda ämnesområden.
• Minst två (2) års styrkt arbetslivserfarenhet inom kundtjänst/receptionist.
• vara kommunikativ och har vana av att vara föredragande inför mindre och större grupper.
• Förmåga att ta till sig information och förmedla den vidare på ett pedagogiskt sätt både i muntlig och skriftlig form.
• Flytande svenska i tal och skrift.
• Mycket god engelska är ett krav för att kunna hantera inkommande ärenden.
• Mycket god datorvana (goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt)
För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda.
Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning.
Meriterande för tjänsten:
• Tidigare arbetat med Tele2s växellösning Trio Attendant / Trio Agent
• God kännedom om och erfarenhet av att arbeta med GDPR, Sekretess, Offentlighetsprincipen och Dataskyddsförordningen.
Om dig:
Vi söker dig som är kundorienterad, lyhörd och professionell. I rollen är det av stor vikt att du anstränger dig för att förstå kundens behov som representant för myndigheten. Vidare behöver du vara handlingskraftig, engagerad samt uppvisar rätt inställning.
Då urval sker löpande kan tjänsten bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Skicka in din ansökan redan idag! Sista ansökningsdag är 2024-03-13
För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester.
Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet. Välkommen med din ansökan!
Om Adecco
Vi är en del av det multinationella företaget Adecco Group som är ett av världens största rekryterings- och bemanningsföretag. Adecco samarbetar med många attraktiva företag och det finns stora möjligheter att utöka ditt eget professionella nätverk med värdefulla kontakter genom oss.
Adecco är stolt leverantör till Kammarkollegiet inom ramavtalen för bemanning av kontorspersonal samt rekrytering av kontorspersonal och chefer i hela Sverige. Ramavtalen kan användas för avrop av alla myndigheter under regeringen samt myndigheter under riksdagen och andra offentligt styrda organ.
Om Naturvårdsverket:
Naturvårdsverket driver och samordnar Sveriges miljöarbete. Tillsammans med många andra arbetar vi för att bevara biologisk mångfald, minska klimatpåverkan och skapa ett resurseffektivt samhälle.
https://www.naturvardsverket.se/Kontaktuppgifter.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco 's växel 010-1737300 eller
anki.arnquist@adecco.seHar du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via
info@adecco.se Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-03-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-44892".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677),
http://www.adecco.se/ Kontakt National recruiter
Anki Arnquist
Jobbnummer 8522271
Observera att sista ansökningsdag har passerat.