Telefonist
Kommunstyrelseförvaltningen, Serviceavdelningen / Receptionistjobb / Haninge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Haninge,
Ödeshög,
Hjo,
Vadstena,
Boxholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kommunstyrelseförvaltningen, Serviceavdelningen i Haninge Haninge är inte bara skärgård. Här - 20 minuter från huvudstaden - växer Haninge med bostäder i centrum, ny stadsdel, handel och ny företagspark tillsammans med dynamiskt företagande och högskoleforskning. Vi arbetar inte i eget intresse eller för att gå med vinst - vi arbetar för människan. Välkommen till en spännande vardag där vi tar Haninge in i framtiden.
Beskrivning av verksamheten
Serviceavdelningen är en central funktion som bl.
a. har ansvar för reception, telefonister/växel, post, tryckeri, vaktmästeri och fordon. Avdelningen har 30 medarbetare.
Haninge kommuns växel betjänar c:a 2500 anknytningar som innefattar den egna organisationen, kommunala bolag samt delägda samordningsförbund.
De flesta som ligger under växeln har mobila anknytningar och vår plattform är Telia MD110/MX1 med hänvisningssystem InAttend. I växeln arbetar fem telefonister som dagligen transporterar c:a 2000 samtal.
Ditt uppdrag
Som telefonist förmedla interna och externa samtal, informera, ta meddelanden, registervård och vara behjälplig med hänvisningssystemet.
Publiceringsdatum2016-09-20KvalifikationerVi söker dig som har:
• Relevant och aktuell telefonistutbildning
• I närtid minst 5 års arbete med moderna växel- och hänvisningssystem
• Exemplarisk kunskap/uttal/skrift i det svenska språket
• Dokumenterat mycket god användare av IT-stöd
Din kompetens
Du är flexibel, självgående och initiativtagande med integritet och personlig mognad. Då en del samtal är "svåra" krävs uthållighet och tålamod. Du är kommunikativ, informativ, tydlig och samtidigt empatisk.
Du är kunnig i hur sociala medier fungerar och har god kunskap i hur digitala sökverktyg ska användas.
Vi erbjuder dig
Ett utvecklande arbete som engagerar och utmanar, tillsammans med kunniga kollegor och erfarna chefer. Vi sitter i ljusa trevliga kontorslokaler med goda parkeringsmöjligheter och närhet till köpcentrum, restauranger, naturområde med bad, skid- och löpspår, samt till Handens pendeltågstation, endast 20 minuter från T-centralen. Vi har fri tillgång till gym i kommunhuset, friskvårdscheckar, klämdagar samt möjlighet till semesterväxling.
Välkommen med din ansökan! Intervjuer kommer ske löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
I den här rekryteringen har vi redan gjort våra val av annonskanaler och samarbetspartners. Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.
Då tjänsten ställer höga krav på personlig lämplighet tillämpas 6 månaders provanställning.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: December 2016 tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-10-09
Ange följande referens när du ansöker: 2016/194
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPeter Swanemar 08-606 8129
Facklig kontaktFackliga företrädare kontaktas via växeln 08-606 70 00
FöretagKommunstyrelseförvaltningen, Serviceavdelningen
AdressKommunstyrelseförvaltningen, Serviceavdelningen
Rudsjöterassen 2
13640 Handen
KontorsadressRudsjöterassen 2
Jobbnummer 3057269
Observera att sista ansökningsdag har passerat.