Telefonist
Regionservice, Administrativt Centrum, Telefoniservice, Göteborg / Receptionistjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Regionservice, Administrativt Centrum, Telefoniservice, Göteborg i Göteborg Västra Götalandsregionen
Förvaltningen Regionservice är Västra Götalandsregionens interna serviceleverantör. Vi levererar service inom administration, hjälpmedel, inköp och upphandling, telefoni, materialförsörjning, måltider, städ, transporter, tryckeri, tvätteri och vaktmästeri. Genom dialog och ständig utveckling uppfyller vi våra kunders behov av effektiva servicetjänster. Engagerade medarbetare och ledare är en förutsättning för att nå vår vision; att bli Sveriges ledande serviceleverantör
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten.
Område Administrativt Centrum erbjuder överenskomna och högkvalitativa servicetjänster inom bland annat diarium, ekonomi, Lön och HR, projektledning, telefoni, och utbildningssamordning.
Inom Telefoniservice finns drygt 100 telefonister som sammantaget svarar på omkring 20 000 samtal dagligen. Utöver detta hanteras ca 200 akuta medicinska larm i månaden. Våra kunder finns inom hela Västra Götalandsregionen och Telefoniservice är uppdelat i fyra sektioner som är olika geografiskt placerade.
Publiceringsdatum2014-01-14Dina arbetsuppgifterDina främsta arbetsuppgifter är att lotsa in våra kunder i organisationen genom samtalsförmedling och att ge patientupplysning samt hantera medicinska larm. Hanteringen av bl a hjärtlarm gör arbetet extra stressigt och ansvarsfullt emellanåt. Du kommer även att sköta administration och hantering av katastrofstöd, jourändringar och jourlistor.
KvalifikationerAllmän gymnasiekompetens och goda datorkunskaper är ett krav. Du ska ha erfarenhet av arbete från telefoniväxel.
Du har god förmåga att i tal kommunicera på svenska och behärskar även engelska väl, ytterligare språkvana är meriterande. Att vara serviceinriktad och att kunna lämna en känsla av trygghet hos våra kunder ses som en självklarhet. Arbetsbelastningen är stundtals hög och att vara lugn och stabil samt flexibel är därför egenskaper som bedöms som viktiga. Det är också viktigt att du kan samarbeta bra med kollegor.
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Läs om våra gemensamma värderingar och Personalvision 2021 på
http://www.vgregion.se/PV2021Så ansöker duVästra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillträde: Enligt överenskommelse visstidsanställning till 2015-01-18
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-01-28
Ange följande referens när du ansöker: 2014/150
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarianne Wadefalk, sektionschef 031-3429930, 0768-447408
Facklig kontaktIngegerd Hermansson, Vision 0734-445330
FöretagRegionservice, Administrativt Centrum, Telefoniservice, Göteborg
AdressRegionservice, Administrativt Centrum, Telefoniservice, Göteborg
Diariet, Regionens Hus
54287 Mariestad
Jobbnummer 1748604
Observera att sista ansökningsdag har passerat.