Telefoniansvarig/systemförvaltare

Botkyrka kommun, Serviceförvaltningen, Affärsområde ITstöd / Datajobb / Botkyrka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Botkyrka, Salem, Ekerö, Huddinge, Södertälje eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Botkyrka kommun, Serviceförvaltningen, Affärsområde ITstöd i Botkyrka

Botkyrka kommun är stockholmsområdets femte största kommun med drygt 80 000 invånare. Omtalade kultur-, demokrati- och upplevelsesatsningar, expansivt näringsliv samt Sveriges yngsta och mest internationella befolkning, gör Botkyrka till en händelse- och variationsrik kommun med plats för nytänkare.

Publiceringsdatum
2011-07-29

Arbetsuppgifter
Serviceförvaltningen är en uppdragsstyrd och uppdragsfinansierad verksamhet som bygger på leveranser av produkter och tjänster utifrån våra kunders behov och beställningar. Hög servicegrad, en bra dialog och ett kontinuerligt samarbete med våra beställare och kunder är därför krav som vi ställer på alla som jobbar inom förvaltningen. Inom IT-stöd är vi drygt 30 medarbetare som jobbar med systemförvaltning, it-drift och projektuppdrag.
Arbetsplatsen ligger i centrala Tumba.
Som telefoniansvarig/systemförvaltare kommer du att tillhöra serviceförvaltningen enhet IT-stöd. Du kommer att ha ett nära samarbete och stöd av 33 medarbetare på IT-enheten samt med användare i kommunens verksamheter. Rollen kräver/förutsätter stort engagemang och kundfokus och vilja att leverera hög kvalitet.
Som telefoniansvarig kommer du att arbeta både tekniskt och serviceorienterat. Plattformen du kommer att arbeta med inkluderar Aastra MD-110, EMG Extension Manager, Aastra - CMG Office, voice, TMG, CMG Directory Manager, Telsius, Mobil synkronisering Activesync, Active directory och kontaktcentersystemet Callguide. Telefonihanteringen innefattar i dagsläget mobilanknytning, analog och digital-telefoni för ungefär 5000 användare med ca 2800 anknytningar samt kommunens alla fristående mobilabonnemang.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasieutbildning inom teknik eller motsvarande. Vi tror även att du har eftergymnasial utbildning alternativt högskoleutbildning inom tele-/datakommunikation eller liknande. Det är önskvärt att du har några års erfarenhet av liknande arbete och/eller kunskap inom något eller några av delarna i plattformen. Vidare är det grundläggande att du har en teknisk kompetens och tycker om att ge bästa service. Det är även viktigt att du känner dig trygg i förhandlingssituationer med leverantörer.
Som person är du driven och självgående med förmåga att ta egna initiativ, serviceinriktad, strukturerad, har lätt för att samarbeta och snabbt förstår vad användaren vill ha för hjälp, har förmågan att kommunicera kring problem och lösningar, föreslå och ge konsultationer kring olika alternativ, flexibel och trivs med att det periodvis kan vara ett högt tempo.
Du känner väl igen dig i Botkyrkas ledord: öppen, orädd och energisk.

Arbetstider och omfattning
Heltid. 100% Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-08-15
Ange följande referens när du ansöker: A228461
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Camilla Andersson, 08-530 637 78
Eva-Britt Berghäll, 08-530 617 13

Företag
Botkyrka kommun, Serviceförvaltningen, Affärsområde ITstöd

Adress
Botkyrka kommun, Serviceförvaltningen, Affärsområde ITstöd
Munkhättevägen 45
14785 Tumba

Jobbnummer
992160

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Botkyrka kommun, Serviceförvaltningen, Affärsområde ITstöd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Botkyrka kommun, Serviceförvaltningen, Affärsområde ITstöd: