Tekniskt kunnig supporttekniker sökes till spännande uppdrag
TNG Group AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos TNG Group AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige TNG IT söker efter en vass supporttekniker till ett tryggt och modernt företag som erbjuder tekniska kommunikationslösningar till företag, organisationer och myndigheter. Tjänsten är placerad på deras kontor i utkanten av centrala Stockholm. Detta är ett uppdrag på 6 månader med goda möjligheter till fast anställning efter uppdraget.
Beskrivning av tjänsten
Till det här uppdraget söker vi en erfaren 1st line supporttekniker som nu är redo att nästa steg och tackla en helt ny roll. I denna roll kommer du få ansvaret att minska flödet från servicedesken (första linan) till driftsupporten (andra linan). För att lyckas med detta är tanken att du kommer in och fungerar som en brygga och portvaktare mellan teamen. Du kommer exempelvis ge återkoppling till första linan om lösningar på ärenden som de vill eskalera, kanske själv hantera en incident som kommer in till första linan, eller i samråd med andra linan angränsa och utföra driftens enklare incidenter. I rollen ingår även ansvar för att klienter installeras och delas ut enligt beställningar.
Vem är du?
För att lyckas här är det framför allt viktigt att du har en hunger att vidareutveckla din kompetens och att långsamt men säkert röra dig mot de mer komplexa ärendena på driften. Du är lika öppen för att dela med dig av din kunskap som du är för att suga åt dig av erfarenheter och tips från de mer seniora i teamet. I din roll kommer du ibland att ta initiativ för att ta över dina medarbetares ärenden - detta kräver en viss social finess och att du har förmåga att på ett vänligt sätt driva på och leda supportarbetet. Avslutningsvis tror vi att du är en ansvarsfull person som har ett genuint intresse för att förbättra och vidareutveckla den miljö som du arbetar i.
• Gymnasieutbildning, gärna med IT-inriktning
• 2 års erfarenhet av att arbeta i servicedesk/support eller liknande
• Erfarenhet av att arbeta med Exchange, SCCM och MS Office
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska
Det är meriterande med erfarenhet av Citrix och telefoni.
Om TNG IT
Vi är specialiserade på bemanning och rekrytering av IT-kompetens med särskild inriktning mot service desk, support, utveckling, drift och nätverk. Vi arbetar utifrån en unik process som kombinerar styrkorna hos headhuntingföretag och bemanningsföretag för att nå ut till IT-specialister med erbjudanden om uppdrag och anställning hos några Sveriges mest attraktiva företag. TNG är ett av Sveriges snabbast växande företag enligt undersökningen Snabbväxarna 2012. Vi finns representerade med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro.
Nyckelord: Supportkoordinator, Helpdesk, IT-support
Publiceringsdatum2015-02-12Arbetstider och omfattningHeltid Heltid
ErsättningEnl. ö.k.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-02-17
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMalin Löwdahl
malin.lowdahl@tngit.seFöretagTNG Group AB
AdressTNG Group AB
Västra Järnvägsgatan 15
11164 Stockholm
KontorsadressVästra Järnvägsgatan 15
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2164135
Observera att sista ansökningsdag har passerat.