Teknisk Support till Crem International

Badenoch & Clark / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Badenoch & Clark i Stockholm, Solna, Lidingö, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Teknisk Support till Crem International

Vi söker en person som ska stärka vår tekniska supportavdelning inom segmentet hotell, restaurang & cafe/catering. Är du en serviceinriktad person som besitter teknisk kunskap och gillar problemlösning? Vill du ha möjlighet att påverka din egen utveckling i ett dynamiskt globalt företag med familjär anda? Då kan vår lediga position på Crem International vara din nästa utmaning!

Crem International utvecklar, tillverkar och säljer kaffemaskiner till kontor, restaurang, storkök och servicehandel. Kaffemaskinerna som marknadsförs under tre starka varumärken; Coffee Queen, Expobar och Spengler säljs genom rosterier och återförsäljare till mer än 90 länder. Våra produktionsanläggningar, säljkontor och utvecklingsavdelningar finns i Sverige, Kina, Spanien, Tyskland och England. Koncernen omsätter drygt 700 MSEK och har ca 350 anställda.

Din roll

I rollen som Teknisk Support arbetar du på vår avdelning Customer Service som är beläget på vårt kontor i Solna, Röntgenvägen 2. Inom teamet florerar en stark entreprenörsanda med fokus på ständiga förbättringar och hög kundfokus. Dina närmsta kolleger på kontoret i Solna består av 8 medarbetare bl a tekniker, säljare och medarbetare inom vår affärsutveckling. Du rapporterar till Customer Service Manager Nordics som utgår ifrån huvudkontoret för det nordiska bolaget i Åmotfors i Värmland.

Din roll som Teknisk Support består i huvudsak av att ge professionellt stöd till kunder, service partner och till viss del slutkund vad gäller tekniska frågor. Det kundsegment du är support för utgör hotell, restaurang & cafe/catering, där produkterna framförallt är filtermaskiner och manuella espressomaskiner. Du medverkar till att upprätthålla goda kundrelationer och strävar alltid efter hög kundservice. Kommunikationen sker till största del via telefonsupport samt även kanaler såsom mail och hemsida.

I din roll ingår även att planera och genomföra utbildningar av våra produkter samt vid behov koordinera och utföra installationer och service av maskiner på fält. Resdagar med övernattning utgör ca 10 nätter per år. Du ger stöd och medverkar i utvecklingsarbeten och underhåll av våra supportverktyg samt säkerställer professionell hantering av reklamationer. På returnerade produkter utför du analys av felorsak samt åtgärdar och reparerar. Vidare ingår även att registrera reklamationer, order och ärenden i våra service system.

Hos oss får du planera långsiktiga aktiviteter mot kunder och partners samt analysera statistik för interna förbättringsprocesser.

Vem trivs här?

Lockas du av att få arbeta i ett expansivt globalt företag med en positiv atmosfär som ger möjligheter att vara kreativ och ta egna initiativ? Då kan du vara den vi söker!

För att lyckas i rollen har du några års arbetserfarenhet inom teknisk service och felsökning. Du har relevant baskunskap inom elektronik speciellt för standardkomponenter samt erfarenhet av att läsa ritningar och el-scheman. Det är en fördel om du har erfarenhet av närliggande bransch samt arbetat direkt mot återförsäljare och kunder. Kundservice och problemlösning är en del av din vardag och detta ser du som roligt och utmanande.

Du är precis som vi entusiastisk i dina relationer och är kommunikativ. Du talar och skriver flytande svenska och har mycket goda kunskaper i engelska. Har du även andra språkkunskaper såsom tyska, kinesiska eller spanska så är det meriterande. Dina goda kunskaper inom Microsoft applikationer Word, Excel och Powerpoint samt erfarenhet av att arbeta i ERP system kommer att komma till användning. B-körkort krävs för tjänsten.

Vi erbjuder dig!

Crem International är ett expansivt företag med positiv framåtanda. Då företaget expanderar stadigt så finns goda utvecklingsmöjligheter för en drivande person som visar goda resultat. Du välkomnas till en arbetsplats där du får gehör för egna idéer och möjlighet att arbeta med frihet under ansvar. Som nyanställd får du introduktion, produktutbildning samt marknadsmässiga förmåner med trygga anställningsvillkor.

Låter det intressant?

I denna rekrytering samarbetar vi med Badenoch & Clark. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Rekryteringskonsult Linda Mattsson, e-post: linda.mattsson@badenochandclark.se. Du söker tjänsten på www.badenochandclark.se. Urval sker löpande varav vi ser fram emot att läsa din ansökan så snart som möjligt. Som en del i vår kvalitetssäkrade rekryteringsprocess kommer du eventuellt att få utföra personlighetstester och videointervju.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-10-06

Ersättning
Fast lön + provision

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linda Mattsson

Företag
Badenoch & Clark

Adress
Badenoch & Clark
Box 121 27, Kungsgatan 60
10224 STOCKHOLM

Kontorsadress
Box 121 27, Kungsgatan 60

Jobbnummer
3736710

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Badenoch & Clark

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Badenoch & Clark: