Teknisk support till Actit
BrainPeople AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos BrainPeople AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Botkyrka,
Sollentuna eller i
hela Sverige Tekniskt kunnig med intresse för affärssystem?
Teknisk support till Actit
Actit är ett dotterbolag till Visma och erbjuder moderna affärssystem och kvalificerade konsulttjänster kring företagens affärsprocesser och ekonomifunktioner. Actit arbetar främst med de största systemen såsom Visma Control, Visma Business, Invoice Manager och Actit Business. De tar fram lösningar som är skräddarsydda efter kundens behov och förutsättningar. Företaget sitter centralt beläget på Kungsholmen. Läs gärna mer på
http://www.actit.se/1001Arbetsbeskrivning: Som tekniker på Actit arbetar du inom intern IT samt med att stötta både supportavdelning och företagets affärssystemkonsulter. I ditt ansvar ligger underhåll av interna system, installera och dela ut skrivare och sköta installation av datorer. Din organisatoriska hemvist blir supportavdelningen och som medarbetare i denna grupp ansvarar du tillsammans med övriga teamet för att ge internt och externt stöd avseende tekniska frågor, t.ex. installation av applikationer och uppkoppling mot kunder. Du kommer framförallt att ge support för applikationerna Actit Business, Invoice Manager och Visma Business. För att lösa kundens problem gör du felsökningar i SQL (trace, databasfrågor) och i koden.
Arbetets omfattning: Detta är en rekrytering där du blir direkt anställd av Actit. Tjänsten är tillsvidare och på heltid.
Utvecklingsmöjligheter: Actit växer och har kommande stora kunder till ett av sina system, vilket innebär en intressant utveckling för samtliga medarbetare.
Krav på person
Kompetenskrav och Arbetslivserfarenhet: Vi tror att du har relevant utbildning alternativt något års erfarenhet av att arbeta i en teknisk servicefunktion, gärna i support eller helpdesk där du har haft mycket kundkontakt. Det viktigaste för oss är att du har en generellt god teknisk förståelse och intresse att utvecklas som tekniker. Meriterande är kunskaper i följande:
Affärssystem
SQL - felsökningar och databasfrågor
Citrix
PC, Office-paketet, E-post samt Windows (NT)
Personliga egenskaper: Actit söker en social och kommunikativ person som brinner för att ge service. Du trivs med att arbeta i grupp, har god samarbetsförmåga och kan arbeta under eget ansvar. Vidare hoppas vi att du är flexibel, pedagogisk och gillar att arbeta i ett högt tempo. Teamet är sammansvetsat av öppna och utåtriktade kollegor där du som är pigg och glad kommer att trivas väldigt bra!
Intresserad? Skicka in din ansökan genom att klicka på länken alt. knappen nedan.
Frågor besvaras av Karin Andersson på telefon 08 - 440 80 65
Brainpeople arbetar med uthyrning och rekrytering av akademiker till företag i Stockholmsområdet. Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, HR, försäljning, service och administration.
Ansökan sker endast via nedanstående länk!
Publiceringsdatum2010-10-19Arbetstider och omfattningHeltidsanställd
ErsättningEnligt Överenskommelse
Så ansöker duAnge följande referens när du ansöker: 355468
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktFöretagBrainPeople AB
AdressBrainPeople AB
Industrigatan 4a
11246 Stockholm
Jobbnummer 757187
Observera att sista ansökningsdag har passerat.