Teknisk support
Andreas Stihl Norden AB / Maskiningenjörsjobb / Lerum
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla maskiningenjörsjobb i Lerum,
Härryda,
Partille,
Göteborg,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Andreas Stihl Norden AB i Lerum,
Göteborg,
Arboga,
Västerås eller i
hela Sverige STIHL erbjuder maskiner och produkter för trädgård, skog och grönytor. Via certifierade återförsäljare tillhandahålls bland annat batteridrivna trädgårdsmaskiner som robotgräsklippare, häcksaxar och grästrimmrar samt högtryckstvättar, motorsågar, röjsågar och smarta lösningar för såväl konsumenter som professionella användare. STIHL är en global koncern med kvalitet och säkerhet som ledord och arbetar för att bidra till en mer hållbar framtid. Koncernen har drygt 20 550 medarbetare och omsatte 5,49 miljarder euro år 2022. Det nordiska huvudkontoret finns i Sverige med verksamhet i Norge, Danmark och Finland. Läs mer på
www.stihl.se.Är du tekniskt intresserad?
Då fortsätter vi och berättar om denna spännande tjänst! Som Technical Support på STIHL ingår du i avdelningen Service & Training och kommer att hantera teknisk support till återförsäljarna på den nordiska marknaden.
Utöver detta är du delaktig i STIHLs utbildningsverksamhet genom STIHL Academy.
En spännande tjänst i ett välmående företag med starka ägare, härliga kollegor och världsledande produkter! Välkommen ombord!
Publiceringsdatum2023-11-13BeskrivningAndreas STIHL Norden söker nu en Technical Support. Rollen är placerad i Stenkullen, Sverige och du kommer att rapportera till Technical Support Manager.
I rollen som Technical Support kommer du att ha flera ansvarsområden kopplat till eftermarknadstjänster och teknisk support. Din huvudsakliga uppgift är att leverera förstklassig support till återförsäljarna på alla STIHL-produkter. Du kommer att hantera supportärenden, reklamationer, garantier och löpande rapportera alla interaktioner i CRM-systemet. Dina dagar kommer att innehålla följande uppgifter:
- Teknisk support via CRM, e-post och telefon
- Löpande rapportera alla kundkontakter i företagets CRM-system
- Garanti och reklamationer, bedöma och registrera ärenden från återförsäljare inom fastställda tider
- Månads- och veckoplanering av daglig verksamhet och projekt.
- Reparera maskiner för kunder (återförsäljare) inom utsatt tidslinje
- Underhåll av verkstad och utbildningsanläggningar
- Verkstadsutrustning - ansvar för inventarielistor
- Planera, hantera, utföra och rapportera utbildningsaktiviteter på uppdrag av och samordnat med Tech Support Manager eller Head of Service & Training
- Underhåll av ersättningsnivåer, certifieringar och behörigheter kopplade till utbildning
- Ansvar för och/eller deltagande i projekt kopplade till service- och supportsystem
För att trivas att arbeta på STIHL och leverera förstklassig teknisk support tror vi att du:
- Har erfarenhet av att arbeta med teknisk support/kundsupport
- Har teknisk förståelse och intresse för teknik
- Är flexibel, empatisk och lösningsorienterad
- Är en fantastisk lagspelare som alltid jobbar för det som är bäst för laget
Vi hoppas förstås att du har intresse för våra produkter och tycker det är roligt att hitta den felande länken på reklamerade produkter.
Har du branscherfarenhet och dessutom behärskar ytterligare ett nordiskt språk är detta meriterande.
VARFÖR STIHL
Vi på STIHL är stolta över vår värdegrund. Vi vill vara en stor välkomnade familj där vi stärker varandra, inspirerar varandra och jobbar på ett hållbart sätt i alla led. Hjälpsam, stärkande, inspirerande och pålitlig är våra ord som vägleder oss i vår vardag i hur vi bemöter varandra, våra kunder och samarbetspartners.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-12-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/7".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Andreas Stihl Norden AB (org.nr 556283-6147)
Arbetsplats Stihl Sverige, Teknisk Support
Jobbnummer 8258719
Observera att sista ansökningsdag har passerat.