Teknisk support (1st line) till Sigma
Bravura / Supportteknikerjobb / Örebro
2014-09-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Teknisk support (1st line) till Sigma" (publicerad 2015-04-08) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura i Örebro,
Arboga,
Köping,
Nacka,
Eskilstuna eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.
Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.
Publiceringsdatum2014-09-02FöretagetBravura söker nu en IT-resurs till Sigma IT & Management i Örebro. Sigma är ett konsultföretag som erbjuder expertkonsulting på ett flertal områden. Bland annat arbetar Sigma med drift, förvaltning och support. Företaget har totalt 1 400 anställda världen över, och i de ljusa och trevliga lokalerna i Örebro sitter ungefär 100 medarbetare.
I Sigmas servicedesk jobbar du med felsökning av arbetsstationer, användarrelaterade problem samt med serverrelaterade ärenden. Som teknisk support på Sigma kommer du att arbeta med 1st line support. Dina arbetsuppgifter kommer att vara bland annat applikationsförvaltning och produktsupport. Du kommer dagligen lösa och hantera problem och incidenter gällande exempelvis applikationer, som rapporterats av kunder. I tjänsten finns stora möjligheter att specialisera sig på vissa områden. Med tanke på att Sigma har uppåt 100 kunder med olika typer av uppdrag så garanteras du ett jobb där den ena dagen inte är den andra lik!
Dina arbetsuppgifterI Sigmas servicedesk jobbar du med felsökning av arbetsstationer, användarrelaterade problem samt med serverrelaterade ärenden. Som teknisk support på Sigma kommer du att arbeta med 1st line support. Dina arbetsuppgifter kommer att vara bland annat applikationsförvaltning och produktsupport. Du kommer dagligen lösa och hantera problem och incidenter gällande exempelvis applikationer, som rapporterats av kunder. I tjänsten finns stora möjligheter att specialisera sig på vissa områden. Med tanke på att Sigma har uppåt 100 kunder med olika typer av uppdrag så garanteras du ett jobb där den ena dagen inte är den andra lik!
Kvalifikationer• Gymnasieutbildning
• 1 års erfarenhet i liknande tjänst
• Kunskaper i Active Directory och Exchange
• Erfarenhet av Citrix och IBM Maximo (meriterande)
• Kunskaper i databashantering (meriterande)
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska
Dina personliga egenskaperDå utvecklingsmöjligheterna är stora på Sigma och du får chansen att prova på mycket söker vi dig som har ett stort driv och vill fördjupa dig. Du tycker om att jobba självständigt och att ha många bollar i luften. Vidare ser vi att du har en känsla för service och ett stort teknikintresse.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Örebro
Lön: Enligt ö.k
Kontakt: Bravura, tel. 08-40024050
Sökord: Sigma, Örebro, IT, IT-resurs, IT-support, drift, förvaltning, support, firt line, 1st line, applikationsförvaltning, produktsupport, active directory, citrix, itil, exchange, databas, ibm maximo
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval av ansökningar.
Arbetstider och omfattningHeltid Tillsvidare
ErsättningEnligt ö.k
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-10-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJosefine Gustafsson 08-40024050
josefine.gustafsson@bravura.seFöretagBravura
AdressBravura
Hornsbruksgatan 28
11734 1880
KontorsadressHornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 1983572
Observera att sista ansökningsdag har passerat.