Teknisk support (1st line) till Sigma

Bravura / Supportteknikerjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Örebro, Arboga, Köping, Nacka, Eskilstuna eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.

Publiceringsdatum
2015-04-08

Företaget
Bravura söker nu en IT-resurs till Sigma IT & Management i Örebro. Sigma är ett konsultföretag som erbjuder expertkonsulting på ett flertal områden. Bland annat arbetar Sigma med drift, förvaltning och support. Företaget har totalt 1 400 anställda världen över, och i de ljusa och trevliga lokalerna i Örebro sitter ungefär 100 medarbetare.

I Sigmas servicedesk jobbar du med felsökning av arbetsstationer, användarrelaterade problem samt med serverrelaterade ärenden. Som teknisk support på Sigma kommer du att arbeta med 1st line support. Dina arbetsuppgifter kommer att vara bland annat applikationsförvaltning och produktsupport. Du kommer dagligen lösa och hantera problem och incidenter gällande exempelvis applikationer, som rapporterats av kunder. I tjänsten finns stora möjligheter att specialisera sig på vissa områden. Med tanke på att Sigma har uppåt 100 kunder med olika typer av uppdrag så garanteras du ett jobb där den ena dagen inte är den andra lik.

Dina arbetsuppgifter
I Sigmas servicedesk jobbar du med felsökning av arbetsstationer, användarrelaterade problem samt med serverrelaterade ärenden. Som teknisk support på Sigma kommer du att arbeta med 1st line support. Dina arbetsuppgifter kommer att vara bland annat applikationsförvaltning och produktsupport. Du kommer dagligen lösa och hantera problem och incidenter gällande exempelvis applikationer, som rapporterats av kunder. I tjänsten finns stora möjligheter att specialisera sig på vissa områden. Med tanke på att Sigma har uppåt 100 kunder med olika typer av uppdrag så garanteras du ett jobb där den ena dagen inte är den andra lik.

Kvalifikationer
Utbildning: Gymnasieexamen
Erfarenhet: 1 års erfarenhet i liknande tjänst
Språk/programvaror: Kunskaper i Active Directory och Exchange. Erfarenhet av Citrix och IBM Maximo är meriterande

Dina personliga egenskaper
Då utvecklingsmöjligheterna är stora på Sigma och du får chansen att prova på mycket söker vi dig som har ett stort driv och vill fördjupa dig. Du tycker om att jobba självständigt och att ha många bollar i luften. Vidare ser vi att du har en känsla för service och ett stort teknikintresse.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Örebro
Lön: Enligt ö.k
Kontakt: Bravura, tel. 08-40024050

Sökord: Sigma, Örebro, IT, IT-resurs, IT-support, drift, förvaltning, support, firt line, 1st line, applikationsförvaltning, produktsupport, active directory, citrix, itil, exchange, databas, ibm maximo

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval av ansökningar.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt ö.k

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-05-08
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Josefine Gustafsson 08-40024050 josefine.gustafsson@bravura.se

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 1880

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2239242

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: