Teknisk Support - AC

Samsung Electronics Nordic AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2024-05-28


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Samsung Electronics Nordic AB i Stockholm, Upplands Väsby, Göteborg, Helsingborg eller i hela Sverige

Allt vi gör på Samsung drivs av en orubblig passion för excellens - och ett orubbligt engagemang för att utveckla de bästa produkterna och tjänsterna på marknaden. I dagens snabba globala ekonomi är förändringarna ständiga och innovation är avgörande för ett företags överlevnad. Precis som vi har gjort i över 80 år riktar vi blicken mot framtiden och förutser marknadens behov och krav så att vi kan styra vårt företag mot långsiktig framgång. Som vår nya medlem inom teknisk support kommer du att ha en viktig roll i att säkerställa att vi håller oss på toppen av marknaden och fortsätter att berika och förenkla livet för våra partners och installatörer.
Samsung fortsätter att växa och söker nu en teknisk supportperson till vårt Air Conditioning (Aircon) Team. I den här rollen kommer du att stödja våra installatörer och servicemedarbetare via e-post, teammöten eller telefon. Du kommer att vägleda dem med information, mätningar och guider om installation och service.
Du kommer att vara en del av ett sammansvetsat och erfaret team som rapportera till Johan Berggren. Vårt kontor ligger i Kista. Du kan förvänta dig resor inom Norden vid planerade besök. Träffa våra distributörer samt besöka installationer och lokala installatörer.

Publiceringsdatum
2024-05-28

Dina arbetsuppgifter
Vi arbetar med produktgruppen Climate Solutions. Här ingår allt från bostadsprodukter som luft till luft och luft till vatten. Vi har också ett stort utbud av produkter som är lämpliga för kommersiella applikationer. T.ex. VRF-system för hotell, restauranger och butiker.
I den här rollen kommer du att vara teknisk support för våra installatörer och distributörer. Du hjälper dem med rätt manual, stöd med serviceguider, inställningar i parametermenyer, mätningar av komponenter, en guide till reparationsenheter etc. Du kommer att hjälpa till med felsökning av produkter och läsa lednings- och kretsscheman.

Några av arbetsuppgifterna kommer att vara:
Daglig teknisk support till installatörer via e-post, telefon, chatt, direkta möten och team.
Hålla utbildningar både på vårt utbildningscenter och på plats för distributörernas tekniska team, installatörer och konsulter.
Däremellan skapar du guider och videor för installatörer för att stödja dem på plats
Tillsammans med teamet att sätta en strategi för att ha den bästa servicen i branschen.

Vi gör saker annorlunda:
I linje med Samsungs "Do what you can't" arbetar vi på ett annorlunda sätt. Vår supportavdelning är viktig för oss och våra kunder. Vi har olika öppettider, under högsäsong mellan 7:00 - 18:00. Vi anpassar givetvis arbetstiderna efter vad som passar dig bäst.
Du kommer att resa för att stötta vårt säljteam mellan 10-20 dagar per år, men mer om det passar dig. Vi utbildar på plats för efterfrågade produktgrupper.
Vi vill utveckla nya verktyg för att stödja våra kunder. Ibland kan du vara projektledare och implementera nya verktyg som vi väljer att arbeta med.
Vi kommer att utbilda dig i allt som behövs gällande våra produkter, och om du är nyfiken på ett område och vill specialisera dig så hjälper vi gärna till. Om du är ambitiös kan ditt nästa steg i vår organisation vara att bli produktchef, arbeta med pre-sales eller bli säljare. Vi kommer att göra vad vi kan för att stödja din ambition.

Vad vi förväntar oss av dig:
I den här rollen behöver du ha goda kommunikationsfärdigheter och kunna vägleda, hantera och stödja olika kunder och intressenter på både svenska och engelska. Du behöver ha ett pedagogiskt förhållningssätt samtidigt som du gör det.
Vi söker dig som har:
Dokumenterad erfarenhet av teknisk support.
En god förståelse för felsökning av tekniska produkter på distans
En god förståelse för hur elektricitet fungerar. Förmåga att läsa elektriska diagram och förmåga att på ett strukturerat sätt vägleda en installatör i de elektriska systemen och styrenheterna
Goda kunskaper i Microsoft 365 (Excel, Word, PowerPoint)
Körkort (svenskt B-körkort)
Utmärkta kommunikationsfärdigheter på svenska såväl som engelska

Det är meriterande om du också har:
Erfarenhet av support inom HVAC
Talar ett av de andra nordiska språken. Danska, finska eller norska.

Samsung är ett dynamiskt företag i en snabbrörlig bransch, det finns många möjligheter att växa och utvecklas! För att trivas hos oss måste du vara en person som uppskattar tempo, förändring och att ta initiativ.
Några av våra förmåner:
En resultatbaserad bonus
Personalförsäljning och rabatter
ITP-pension och möjlighet till löneväxlingsprogram
Försäkringar
Fullt utrustat gym
En fantastisk teamkänsla där vi stöttar varandra

• och mycket mer
Urvals- och intervjuprocessen sker löpande, vänligen ansök så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-08-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Samsung Electronics Nordic AB (org.nr 556445-4345)
Torshamnsgatan 27 (visa karta)
164 28  KISTA

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Samsung Electronics Nordic AB

Jobbnummer
8711055


Prenumerera på jobb från Samsung Electronics Nordic AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Samsung Electronics Nordic AB: