Teknisk skribent till vår kund i Sundbyberg
Quest Consulting Sverige AB / Marknadsföringsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Quest Consulting Sverige AB i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Järfälla eller i
hela Sverige Uppdragsbeskrivning
Vår kund har tagit fram en nationell standard för hur det offentliga lämnar ärendeåterkoppling till privatpersoner och företag genom s.k. kundhändelser. Samtidigt utvecklar kunden en vidareförmedlingstjänst som ska underlätta anslutningen för de som vill skapa tjänster för att samla och visa upp ärendeåterkoppling. Standarden består av såväl teknisk som verksamhetsmässig standardisering som primärt kommer till uttryck i dokumentation. Arbetet sker transparent och tillsammans med de myndigheter, kommuner och privata aktörer som standarden vänder sig till. För att det ska bli framgångsrikt krävs det att den standard och lösningar som tas fram är enkla att förstå och faktiskt används av myndigheter, kommuner och privata aktörer. Kunden arbetar i dag med att ta kontakt med nya aktörer, sälja in standarden och stötta de som i framtiden avser ansluta sig.
Din roll som teknisk skribent handlar om att stötta befintlig kommunikatör i arbetet med bevara och utöka kontaktnätet och att förbättra förutsättningarna för intresserade aktörer att anamma standarden och ansluta med mindre direktkontakt.
Publiceringsdatum2024-09-11Dina arbetsuppgifterTa fram pedagogiska filmer och manualer.
Ta fram olika typer av innehåll för olika webbplatser.
Planera och genomföra workshops/tävlingar med bland annat näringslivet.
Facilitera möten med olika målgrupper.
Omstrukturera dokumentation.
Dokumentationen vänder sig till myndigheter, kommuner och annan offentlig förvaltning samt privata aktörer som tillhandahåller lösningar som bygger på integrationer mot det offentliga.
Obligatoriska krav:
Erfarenhet av att arbeta med framtagning av teknisk och verksamhetsmässig dokumentation, anpassa och utarbeta strukturer, visualisera och formge information för olika medier och målgrupper.
Erfarenhet av att leda och driva arbete i samverkan med andra organisationer, t.ex. leda och dokumentera workshops.
Klarspråkskompetens.
Erfarenhet av att producera och redigera (pedagogiska) videofilmer.
Erfarenhet av att arbeta i Confluence och Sharepoint.
Mervärdeskrav:
Erfarenhet av att ha arbetat både inom offentlig förvaltning och inom näringslivet.
Erfarenhet av att producera såväl copy som journalistiska texter.
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande?
Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.
Om företagetQuest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionell.
Ersättning Månadslön - Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-09-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Quest Consulting Sverige AB (org.nr 556945-6659),
https://quest.se/ Jobbnummer 8892792
Observera att sista ansökningsdag har passerat.