Teknisk Service Manager för internationell tjänst i flygbransche
Sigma IT Consulting Sigma IT Consulting VÄST / Datajobb / Göteborg
2016-08-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Teknisk Service Manager för internationell tjänst i flygbransche" (publicerad 2016-09-15) ⬅️
Visa alla datajobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sigma IT Consulting Sigma IT Consulting VÄST i Göteborg,
Borås,
Skövde,
Malmö,
Stockholm eller i
hela Sverige Jeppesen söker systemkunnig, kommunikativ och kundfokuserad talang för anställning som Service Manager för flygbranschens kanske viktigaste tjänster.
Nu söker vi dig som förmodat har jobbat i liknande roll, alt som utvecklare/testare och istället vill jobba kundnära med ansvar över systemimplementationer och förvaltning.
Företaget: Jeppesen är ett dotterbolag till Boeing som skapar programvara som hjälper miljontals flygpassagerare runt om i världen för att på ett säkert och effektivt sätt nå sin destination. Jeppesens tjänster har starkt tillit i branchen och är ett självklart val för några av världens främsta flygbolag; Lufthansa, Delta Airlines, Qatar Airways, SAS, Turkish Airlines, British Airways, Virgin Atlantic, Qantas, Singapore Airlines m.fl.
Bakgrund: Schemaläggningen av besättning för stora flygbolag är mycket komplexa processer som styrs av flyg- och tjänstgöringstidens begränsningar av tillsynsmyndigheter och fackföreningar. Jeppesen har utvecklat en unik förmåga att ta människans fysiologi i hänsyn vid besättningsplanering som representeras av avancerade matematiska modeller. Denna tjänst möjliggör att flygbolag med piloter, besättning och passagerare både kan flyga säkrare och samtidigt optimera besättningens prestanda och schemaläggning.
Tjänsten: En Service Manager är tekniskt ansvarig för 1-3 kunder som använder Jeppesens system och programvarulösningar och kommer att stödja kundernas IT-avdelningar med följande:
Hjälpa till med uppgraderingar, releaser av nya system och installationer Proaktivt föreslå tekniska förbättringar och upprätthålla goda kundrelationer Leverera avancerad teknisk support för besättningsplanering Bistå kundens interna support och administration team med den dagliga driften av tjänster Hantera kunder och deras förväntningar på tjänsterna Bistå klienter med kunskap och problemlösning Prioritera bland de frågor och utmaningar som kunderna har och samla in och övervaka kundens krav för nya produktversioner
Fördjupning Vi tror att du är en serviceinriktad person med stark analytisk förmåga, god kommunikationsförmåga och god teknisk grund och inte minst fingertoppskänsla för tekniska effektiviseringar. Du har arbetat 1-2 år i en liknande roll eller som utvecklare/testare och har ett särskilt intresse för teknisk problemlösning. Tidigare erfarenhet och kunskap om databaser, Linux eller Unix, Python och Oracle är en fördel liksom erfarenhet från kundrelationer. Kontoret finns i Gårda, nära Nils Ericssonterminalen. Resor inom landet och utanför kommer att förekomma. Idag består teamet av 10st Service Managers i olika åldrar, med varierande erfarenheter och kulturer. Språket i teamet och bland kunder är Engelska.
Skallkrav - Service Manager
Lägst högskoleingenjör från datateknik, software engineering eller likvärdig programmeringstung utbilding. 1-2 års praktisk erfarenhet av Python. Genuint intresse för teknik, service och problemlösning. Har en stabil systemförståelse men vill hellre jobba i en kundnära roll. Gör dig väl förstådd i både svenska och engelska, tal och skrift
Publiceringsdatum2016-08-10AnställningsvillkorFast lön och trygga anställningsvillkor Internationell arbetsplats (engelska som koncernspråk) Kontor i centrala Göteborg Ambitiös kultur med affärsmässiga, professionella och dedikerade kollegor Möjlighet till eget ansvar och utvecklingsmöjligheter Start: Oktober
Din ansökan
Enkelt! Skriv till ansvarig rekryterare på Tobias LinkedIN alt registrera ditt CV på vår hemsida Sigma karriär/göteborg . Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta mig på Tobias LinkedIN eller
tobias.schott@sigma.se alt 072-2188611.
Varaktighet, arbetstid
08-17 Tillsvidare
ErsättningSå ansöker duSista dag att ansöka är 2016-09-09
Ansökan kan skickas till e-postadress:
tobias.schott@sigma.seKlicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTobias Schött +46 722188611
FöretagSigma IT Consulting Sigma IT Consulting VÄST
AdressSigma IT Consulting Sigma IT Consulting VÄST
Lindholmspiren 9
41756 Göteborg
KontorsadressLindholmspiren 9
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2986924
Observera att sista ansökningsdag har passerat.