Teknisk produktspecialist till supportteam

FormPipe Software AB / Supportteknikerjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos FormPipe Software AB i Linköping, Stockholm, Uppsala eller i hela Sverige

Formpipe är ett lila mjukvarubolag. Vi erbjuder intelligenta mjukvarulösningar till organisationer som räknar data som en av sina viktigaste tillgångar och som ständigt måste utveckla och anpassa sig till den digital världen. Under 30 år har vi utvecklat marknadsledande programvaror som ger rätt information, i rätt sammanhang, vid rätt tidpunkt, till rätt personer.
Vi gör det komplexa enkelt. Vi ger mervärde till samhället genom att effektivisera informationstunga affärsprocesser. Våra kunder får några av de absolut bästa och mest framtidssäkra programvarulösningarna. Men det som verkligen gör skillnaden är våra starka och nära relationer med våra kunder. Vi förstår våra kunder och vi vet att vi är starkare tillsammans.
Vi kallar oss ett lila företag. Men vad betyder det att vara lila?
Att vara lila innebär att vi är en mix av den lugna, stabila blå, kryddat med den sprudlande energin från den röda. Vi är värdedrivna, passionerade och stolta över att vara lila.
Att arbeta på Formpipe är något speciellt. Vissa kanske till och med säger att det är unikt. Vi lockar de bästa människorna, som är professionella, som tar ägandeskap och går all-in. Varje gång. Varje dag. Som företag stöttar vi varandra, vi är respektfulla mot varandra och vi har kul tillsammans. Alltid som ett team. Vi är lila. Vi är Formpipe.
Vi söker dig som brinner för att hjälpa kunder med att få ut maximalt av våra produkter. Du är van att ta stort eget ansvar och ser till att arbetsuppgifter inte faller i glömska eller mellan stolarna.
Du har god teknisk kompetens och har utbildning eller tidigare arbetserfarenhet inom IT-drift, supportarbete (andra- eller tredjelina) eller systemutveckling. Vana av att arbeta med webbaserade produkter samt även SQL-databaser är också en god merit.
Du kommer arbeta i ett supportteam som hanterar supportärenden från kunder kring de produkter som Formpipe själv utvecklar. Motparten är både slutkunder men även olika partnerbolag som bygger lösningar baserat på Formpipes produker. Du arbetar nära våra produktutvecklare och produktledare för att hitta lösningar på de utmaningar som kunderna har.
Supportarbetet sker enligt ITILs processer. Det är ett varierat arbete och ingen arbetsdag är den andra lik. Ärenden kan innebära att besvara frågor om Formpips produkter, utreda eventuella produktfel, felsöka i kundmiljö, göra databasslagningar och skapa databasscript eller felsöka direkt i källkod och kanske även bidra med kodförändringar till produkten. Arbetsuppgifterna anpassas efter din kompetensprofil men du får också intern utbildning och möjlighet till kompetensutveckling.
Formpipes supportkontor ligger i centralt i Linköping mycket nära resecentrum. Vi har nya fräscha lokaler som ger dig bästa möjliga förutsättningar att göra ett bra arbete

Publiceringsdatum
2021-01-11

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-02-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Formpipe Software AB
Repslagaregatan 4
58222 LINKÖPING

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Formpipe Software AB (org.nr 556668-6605)
Repslagaregatan 4 (visa karta)
582 22  LINKÖPING

Arbetsplats
Formpipe Software AB

Jobbnummer
5518145

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från FormPipe Software AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos FormPipe Software AB: