Teknisk kundtjänst med kundansvar till IT-bolag
Telavox / Butikssäljarjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Telavox i Malmö,
Kalmar,
Göteborg,
Jönköping,
Linköping eller i
hela Sverige Vi letar efter dig som vill jobba på ett framgångsrikt IT-bolag, där du är mästare på att hantera våra B2B kunder och blir deras favorit på nolltid!
För dig som inte hört om Telavox tidigare är vi ett IT-bolag som utvecklar en världsledande kommunikationsplattform med lösningar för smart och effektiv telefoni, växel, chatt och mycket mer. Oavsett om det handlar om en entreprenörsdriven startup eller en gigant bland giganter, så bidrar Telavox till att göra företag mer öppna, effektiva och tillgängliga. Visste du att vi blivit Gasellnominerade 8 gånger?!
Om ditt drömjobb
Detta är drömjobbet för dig som vill ha fullt ansvar för dina kunder avseende leverans, utbildning, förvaltning och utveckling med målet att få kunden så lycklig och självgående som möjligt. Du hanterar, via telefon och mail, alla ärenden kopplade till dina kunder och din roll är rådgivande och supporterande. Ditt dagliga arbete centreras kring att bygga en positiv relation till dina kunder och du lägger mycket tid och energi vid att verkligen förstå kundens verksamhet och behov. När kunderna pratat med dig har de både fått ett gott skratt, snackat av sig om helgen och givetvis en grym lösning.
Telavoxs kunder älskar att ha en ansvarig person att ringa när problem uppstår - dessa personer kallar vi för Advisors. Våra grymma Advisors har sina egna kunder som de tar hand om i alla typer av frågor, reaktivt som proaktivt. Vårt långsiktiga mål är att förekomma kunden med sina behov innan de själva blir medvetna om dom. Att uppnå maximal kundnöjdhet är det huvudsakliga målet för en Advisor!
Vilka egenskaper krävs för rollen?
• Du har jobbat med kundsupport tidigare, gärna för ett telekom eller IT-bolag, och är expert på god service och att bygga relationer. Du har också viljan och förmågan att förstå kundens verksamhet, behov och utmaningar.
• Din förmåga att med glimten i ögat styra kunden mot rätt alternativ.
• Du gillar att snacka i telefon och är snabb på tangentbordet, både när det gäller svenska och engelska.
• Det bor ett tekniskt snille i dig. Du har/har haft ett tekniskt intresse på fritiden eller jobbat tekniskt tidigare. Kanske är du den där personen som släkten ringer när något inte funkar? Du har en teknisk förståelse som är över medel och längtar efter ett arbete där du får kombinera detta intresse med en hög nivå av kundsupport.
Advisor-avdelningen är uppdelad i olika olika segment som arbetar mot olika storlekar på kund. Efter några fantastiska introduktions-månader kommer du att ta plats i något av teamen: SoHo, SME eller Partner där du kommer att rocka alltifrån uppstart och utbildning av våra tjänster till omförhandling samt dagligen svara på enkla likväl som svåra frågor om vår produkt. Det kommer bli skitkul, vi lovar!
Om Telavox
För att smälta in i kontorsmiljön på nolltid är det en fördel om du gillar kaffe, har en bakgrund som pingisproffs och uppskattar fuldans på afterworken. Eller så är du bara enastående flexibel och talangfull i sociala sammanhang. Vi tycker om att arbeta tillsammans och är säkra på att socialt engagemang leder till framgång. Kommer någon (kanske du?) på en bra idé så väntar vi inte med att sätta den i verket - det gör att vi som jobbar här måste gilla att jobba i en miljö där ena dagen kanske inte är den andra lik.
Vi är taggade på att träffa dig och hoppas att du kan börja hos oss efter sommaren efter en härlig och skön semesterledighet! Vi är ändå otåliga och kommer därför att träffa kandidater löpande så se till att skicka in din ansökan redan idag! Har du frågor är du välkommen att höra av dig till HR Business Partner Jenny Persson på
jenny.persson@telavox.com eller 040-6200106
Nyckelord: Kundsupport, Kundservice, Kundtjänstmedarbetare, Kundtjänst, Teknisk support, Support, Kundrådgivare, Kundvård, Customer service, Customer support.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2018-04-25ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJenny Persson
jenny.persson@telavox.com +4640 6200106
FöretagTelavox
AdressTelavox
Stora Varvsgatan 6A
21119 Malmö
KontorsadressStora Varvsgatan 6A, Malmö
Jobbnummer 4107978
Observera att sista ansökningsdag har passerat.