Teknisk koordinator med goda kunskaper inom Windows infrastruktu
Shaya Solutions AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Shaya Solutions AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Södertälje,
Nynäshamn eller i
hela Sverige Om konsultuppdraget
• Ort: Stockholm
• Uppdragslängd: Ca. 12 månader
• Sista ansökningsdagen: ansök snarast
• Omfattning: 100%
• OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Kunden söker nu en Teknisk koordinator. I din roll som koordinator kommer du att driva arbetet med att flytta in ca 180 applikationer i en ny plattform. I uppdraget ingår även att delta i arbetet med att ta fram en effektiv metod för hur detta ska gå till, samt att se vilka effektiviseringar som är möjliga att införa i den nya miljön avseende drift och förvaltning.
Arbetet med att flytta de ca 180 Windowsapplikationerna är planerat att påbörjas i Q1 2023. Den huvudsakliga arbetsuppgiften är att ta fram en plan för i vilken ordning de olika systemen bör flyttas till den nya miljön, samt säkerställa att respektive applikationsägare har förstått vad arbetet innebär.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
• För uppdraget en relevant utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet kunden bedömer likvärdig
• Erfarenhet av release management i stora miljöer
• Erfarenhet av att driva tekniska projekt
• Erfarenhet att genomföra effektiviseringsåtgärder mha automation
• Goda kunskaper inom Windows server 2012, 2016 samt 2019
• Goda kunskaper inom Windows infrastruktur
• Goda kunskaper av applikationsförvaltning på Windowsserverplattformen
• God pedagogisk och social förmåga
• Goda kunskaper inom både tal och skrift (svenska och engelska)
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
• Kännedom om SQL 2008, 2012, 2014 samt 2016
• Kännedom om arbete i Service Manager
______________________
Hur du kommer vidare
• Sök uppdraget genom denna annons
• Lägg in ett CV i word-format
• Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
• Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Konsultuppdrag, 1 år
Publiceringsdatum2022-07-07ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-07-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagShaya Solutions AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Shaya Solutions AB (org.nr 559058-6649)
Jobbnummer 6808513
Observera att sista ansökningsdag har passerat.