Teknisk inköpare
Randstad AB / Inköpar- och marknadsjobb / Landskrona
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Landskrona,
Svalöv,
Kävlinge,
Helsingborg,
Bjuv eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Randstad AB i Landskrona,
Svalöv,
Kävlinge,
Helsingborg,
Bjuv eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2024-04-22Dina arbetsuppgifterVi söker nu en inköpare med teknisk bakgrund till ett spännande uppdrag hos vår kund i Landskrona. Vi söker en lagspelare som är driven, strukturerad och har ett resultatorienterat tänkesätt. Du tycker om att förhandla och har ett kommersiellt sinne. I den här rollen kommer du att vara placerad i Landskrona och hantera både svenska och globala leverantörer.
Du kommer att vara en del av en nyckelfunktion i att driva och koordinera strategiska inköpsaktiviteter tillsammans med våra leverantörer och interna gränssnitt som teknik, försäljning, produktion och inköp. Du kommer att samarbeta med interna och externa intressenter för att hitta mer kostnadseffektiva och pålitliga lösningar och upplägg. Du kommer att vara en del av ett team på ytterligare 10 personer och rapportera till inköpschefen.
Som person är du nyfiken med drivet att utmana dig själv och organisationen för kontinuerlig förbättring. Tjänsten är på heltid och urval sker löpande.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansvarsområden
Utveckla leverantörsbasen med fokus på kvalitet, leverans och total kostnad.
Genomföra regelbundna leverantörsutvärderingar i samarbete med interna intressenter och initiera förbättringsprojekt vid behov.
Identifiera och kvalificera nya leverantörer i samarbete med kvalitets- och teknikavdelningen.
Koordinera, samarbeta och stödja verksamheten i SCM-relaterade ämnen.
Definiera och upprätta lokala standardavtal med större leverantörer och periodvis förnya prislistor, standardköpvillkor i enlighet med företagets direktiv och riktlinjer.
KvalifikationerProfessionell erfarenhet från en funktion inom inköp.
Starkt ansvarstagande och entreprenörsanda.
Excel, PowerPoint, SharePoint, Power BI, etc.
Flytande engelska och svenska.
Tekniskt intresse och kunskap om SAP/S4 Hana är en fördel.
Civilingenjörsexamen eller teknisk bakgrund är att föredra.
Om företagetRandstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Ersättning Ej specificerad
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-05-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Randstad AB (org.nr 556242-1718)
Arbetsplats Randstad
Kontakt Sandra Rosdahl
sandra.rosdahl@randstad.se +46701448397 Jobbnummer 8629785
Observera att sista ansökningsdag har passerat.