Teknisk förvaltare med inriktning säkerhet

Mariestads Kommun, Tekniska förvaltningen / Fastighetsskötarjobb / Mariestad
2025-10-22


Visa alla fastighetsskötarjobb i Mariestad, Töreboda, Götene, Skövde, Gullspång eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mariestads Kommun, Tekniska förvaltningen i Mariestad, Töreboda, Gullspång eller i hela Sverige

Fastighetsavdelningen i Mariestads kommun är en av flera enheter inom den Tekniska förvaltningen. Nu erbjuder vi ett spännande och utvecklande arbete som teknisk förvaltare med inriktning säkerhet. I denna roll ska du arbeta såväl operativt som strategiskt med fokus på att driva, utveckla och samordna arbetet i projekt gällande fastighetssidan.

Låter det spännande? Läs mer om tjänsten nedan och ansök redan idag!

Publiceringsdatum
2025-10-22

Arbetsuppgifter
Som teknisk förvaltare med inriktning säkerhet blir du en nyckelperson med det övergripande och viktiga utvecklings- och underhållsansvaret för bland annat våra lås- och larmsystem inklusive larmförbindelser, passagesystem, tagghantering, bevakning, brandlarm och brandsäkerhet. Tjänstens inriktning är mot kommunala fastigheter såsom förskolor, skolor, LSS-boende, äldre- och omsorgsboende med flera. Även uppdatering av brandskyddsdokumentationer, utrymningsplaner och annan dokumentation ingår i uppdraget.

Din roll innebär också att vara ett stöd till kommunens verksamheter i dessa frågor och du kommer även arbeta med mer verksamhetsspecifika frågor inom området. Utöver det kan du komma att ingå i förstudie- och projektgrupper inför ny-, om- och tillbyggnad av våra fastigheter som expertkompetens.

Du kommer att ansvara för egna projekt på uppdrag av fastighetsförvaltare där du planerar och lägger fram förslag på åtgärder under året. I detta ingår också projektuppföljningar gällande tid, kvalitet, ekonomi och komponentavskrivningar fram till överlämning till vår förvaltningsorganisation.

Framtagande av förfrågningsunderlag och upphandling av olika kontrakt som rör dina områden ligger också inom ramen för den tekniska förvaltaren. Här för du kommunens talan i kontraktsfrågorna och har kontakt med interna och externa parter. Som stöd i detta finns funktioner i form av upphandlingsenhet och inköpsorganisation.

Kvalifikationer
För att passa i rollen som teknisk förvaltare med inriktning säkerhet söker vi dig som är utbildad eller som har gedigen yrkeserfarenhet inom lås-och larmsystem, brandskydd/brandlarm, övervakningssystem eller motsvarande som stämmer väl överens med de arbetsuppgifter som är beskrivna.

Stor vikt läggs vid kunskaper inom brand- och säkerhetsfrågor, upphandling enligt LOU och ekonomiuppföljning. Även erfarenhet av enklare kostnadsberäkningar samt tidsplanering värdesätts. Vidare ser vi att du har kunskap och vana att jobba i säkerhetssystemen Assa Abloy ARX och Vanderbilt Omnis samt erfarenhet från att hantera det digitala låssystemet iLOQ.

Du kommer att jobba nära fastighetsförvaltaren men också mycket självständigt. Därför är det viktigt att du kan ta egna initiativ och är drivande i din yrkesroll. Eftersom du även kommer att jobba i grupp och direkt ut mot verksamheterna, är god samarbetsförmåga och lyhördhet också en viktig förutsättning för denna tjänst.

Du är strukturerad, noggrann, och ansvarstagande samt kan uttrycka dig väl i både tal och skrift. Vi förutsätter en digital mognad där du är en van användare av Office 365-paketet. Du är kommunikativ samt har en stark integritet men är samtidigt öppen för dialog och förbättringsarbete. Du tycker om att hålla i många projekt samtidigt och har en vilja att utveckla både dig själv och ditt verksamhetsområde.

B-körkort är ett krav för tjänsten.

Det är meriterande om du har:

* erfarenhet av att jobba i politiskt styrd organisation.
* god förhandlingsvana
* erfarenhet av arbete med budget, prognoser och ekonomisk uppföljning
* erfarenhet av att arbeta med Systematiskt Brandskyddsarbete (SBA)
* vana att arbeta i fastighetssystem

När du gör din ansökan vill vi ha ett cv där dina tidigare meriter framgår. Det personliga brevet kan du däremot utesluta, istället får du besvara några urvalsfrågor. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och goda referenser. Innan ett anställningserbjudande kommer vi också att göra säkerhetskontroller och be dig visa ett utdrag från belastningsregistret.

Varm välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Mariestad är framtidskommunen med tydlig riktning, vi ska växa! Här finns jobb, grön omställning, god kommunal service och framtidstro. Detta genomsyrar hela vår verksamhet. Vi står i startgroparna för en mycket spännande resa med planerade storsatsningar inom flera områden. Etableringarna kommer att innebära stora möjligheter för platsen och organisationen att växa och utvecklas!

Vi hanterar ansökningar digitalt via vårt rekryteringsverktyg. Ansökningar som inkommer via e-post eller pappersformat kommer inte att prioriteras. Vid en intervju ska du legitimera dig, saknar du svenskt medborgarskap ska du visa upp intyg om arbetstillstånd.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till var och hur våra lediga tjänster ska synas. Vi undanber oss därför bestämt kontakter från extern rekryteringshjälp.

Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter. Vill du vara med och skapa drömlägen tillsammans? Välkommen med din ansökan och bli en del av vårt lag när vi formar framtidens Mariestad!

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-11-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C285531".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Mariestads Kommun (org.nr 212000-1686)

Arbetsplats
Mariestads kommun, Tekniska förvaltningen

Kontakt
Fastighetschef
Joakim Halaby
joakim.halaby@mariestad.se
0501-75 61 13

Jobbnummer
9569482


 

Prenumerera på jobb från Mariestads Kommun, Tekniska förvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mariestads Kommun, Tekniska förvaltningen: