Teknisk förvaltare

Sollentuna Kommun Fastighetsenheten / Administratörsjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sollentuna Kommun Fastighetsenheten i Sollentuna

Sollentuna kommun växer med cirka 1000 personer varje år och har 70 000 invånare. Vi arbetar för att ge våra boende och företagare bästa möjliga service. Sollentuna kommun har 2 500 kompetenta och engagerade medarbetare som arbetar med att driva och utveckla kommunen. Hos oss hittar du intressanta och varierande jobb med goda utvecklingsmöjligheter.

Vill du arbeta i en av Stor-Stockholms mest expansiva kommuner och endast ha 2 minuters promenad till pendeltåget? Då har vi jobbet för dig!

Trafik- och fastighetskontoret i Sollentuna kommun söker en teknisk förvaltare till fastighetsavdelningen, med fokus på kommunens verksamhetslokaler. Trafik- och fastighetskontoret ansvarar för förvaltning av kommunens mark och fastigheter samt för kommunens trafikfrågor och parkeringsövervakning.

Som teknisk förvaltare ansvarar du för att våra fastigheter och anläggningar hålls i fint skick och att de är ändamålsenliga. Du följer och säkerställer effektiviteten i det externa driftavtalet för Sollentuna kommun. Till ditt stöd finns kundförvaltare, markförvaltare, energicontroller och funktioner inom ekonomi. Du förväntas bidra med din kunskap och generera idéer och förslag på hur fastigheterna kan utvecklas inom fastighetsområdet.

Publiceringsdatum
2016-12-01

Arbetsuppgifter
Driver och utvecklar det tekniska fastighetsunderhållet i ditt bestånd. Ansvarar för att fastigheternas tekniska system och funktion upprättshålls. Säkerställa att lagar och myndighetskrav efterlevs. Planera reinvesteringar och arbeta med långsiktig underhållsplanering. Ansvara för statusbesiktningar och uppföljningar samt driva och förankra förbättringsarbeten i samarbete med kundförvaltare och hyresgäster. Att driva energi- och driftoptimeringsprojekt tillsammans med energicontroller. Upprättande av drift-, underhållsbudget samt prognoser. Framtagande av kalkyler och investeringsunderlag. Samordna mindre/medelstora projekt med våra samarbetspartner. Ledning av extern driftentreprenör och uppföljning av kommunens driftavtal. Ansvara och följa upp att systematiskt brandskyddsarbete (SBA) utförs. Hantera och vara behjälplig i försäkringsärenden. Medverka vid upphandling av entreprenörer/leverantörer samt befintliga ramavtal. Att tillsammans med dina kollegor bidra till att utveckla och upprätthålla goda relationer till hyresgäster.
Kvalifikationer

Relevant teknisk utbildning eller minst 3 års yrkeserfarenhet av arbete med Ventilation, Värme och Styr- och övervakningssystem. Meriterande är om du har begränsad elbehörighet (BB1). Några års erfarenhet av teknisk förvaltning, gärna från kommunala fastigheter och tekniskt avancerade fastigheter. God kännedom om lagar, bestämmelser och standarder inom området. Erfarenhet inom AFF och LOU är meriterande. Du har goda IT kunskaper och administrativ förmåga och är van att arbeta i olika fastighetstekniska system. Du har lätt för att se ekonomiska samband och har ett affärsmässigt tänk Det är ett krav att du utrycker dig väl i tal och skrift Innehar B-körkort

Dina personliga egenskaper
Vi fäster stor vikt vid din personlighet och ditt engagemang. Du är driven och har en förståelse för sambandet mellan fastigheternas olika system. Du har ett brinnande intresse för teknik och tycker att det är kul att få vara med och bidra med din kompetens till såväl våra kunder som internt bland dina kollegor. Din kommunikativa förmåga kommer att vara en mycket viktig del i framgångsfaktorerna för denna roll. Vi söker dig som kan arbeta självständigt och driva dina processer framåt. Du får energi av att hitta lösningar och samarbetar gärna smidigt med olika personer för att nå dina och verksamhetens mål. I ditt arbete är du strukturerad och vill leverera kvalitet. Du känner dig trygg i såväl din person som i din kompetens och delar gärna med dig av din specialistkunskap och bidrar med ditt positiva sätt i förvaltarteamet. Du ser hellre utmaningar än problem. Du ser nytta av att arbeta planerat och strukturerat men kan hantera stressiga situationer då något oförutsett dyker upp.

Vi erbjuder

Trafik- och fastighetskontoret erbjuder ett jobb i en omväxlande miljö och med mycket goda utvecklingsmöjligheter. Trafik- och fastighetskontoret vill tillvarata de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Kontoret eftersträvar också en god arbetsmiljö där varje medarbetare har en sund balans mellan yrkes- och privatliv. Fastighetsavdelningen sitter i nyrenoverade lokaler i Turebergshuset intill Sollentuna centrum som erbjuder ett stort utbud av restauranger och service i en nyskapad stadsmiljö.

Detta är en heltidstjänst, tillsvidareanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning.

Du kan läsa om våra förmåner på länken nedan:

http://www.sollentuna.se/sv/naringsliv--jobb/Jobba-i-Sollentuna-kommun/Formaner-for-dig-som-jobbar-i-Sollentuna-kommun/

Varaktighet, arbetstid
heltid, tillsvidare tillsvidare

Ersättning
Vi tillämpar individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Reine Jonsson, Enhetschef förvaltare 08-57921575
Susanna Arbro, Avdelningschef fastighet 08-57921770

Företag
Sollentuna Kommun Fastighetsenheten

Adress
Sollentuna Kommun Fastighetsenheten
Allfarvägen 31
19186 Sollentuna

Kontorsadress
Turebergs Torg 1

Jobbnummer
3190175

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sollentuna Kommun Fastighetsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sollentuna Kommun Fastighetsenheten: