Technical Support Engineer till Domino Sweden

OnepartnerGroup Östergötland AB / Tele- och elektronikreperatörsjobb / Linköping
2025-12-09


Visa alla tele- och elektronikreperatörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos OnepartnerGroup Östergötland AB i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige

Är du tekniskt nyfiken, serviceinriktad och vill arbeta i en roll där du kombinerar teknisk support, planering och verkstadsarbete? Trivs du med att vara navet mellan kund och tekniker och att skapa struktur i en teknisk vardag? Då kan tjänsten som Technical Support Engineer hos Domino Sweden vara rätt för dig.
Om Domino

Domino är en global ledare inom industriell kodning och produktmärkning och finns representerat i mer än 120 länder. Domino Sweden har cirka 50 medarbetare varav cirka 40 stycken är stationerade på vårt huvudkontor i Linköping. Vi präglas av hög teknisk kompetens, professionellt kundfokus och en kultur där samarbete och utveckling står i centrum.Domino Sweden består av 50 medarbetare, varav 40 är stationerade på vårt Linköpingskontor. Här arbetar vi i moderna lokaler där arbetsklimatet präglas av god stämning, många skratt och professionalism i mötet med kunder och samarbetspartners.

Publiceringsdatum
2025-12-09

Om tjänsten
Som Technical Support Engineer är du en central del av Domino Swedens kundupplevelse. Rollen är i grunden en 1st line-supporttjänst där du är kundens första kontakt vid tekniska frågor och ansvarar för att ge snabb och professionell felsökningshjälp via telefon, e-post, fjärrstyrning, Domino Cloud och vår AR-lösning.
Tjänsten kombinerar support, planering, administration och verkstadsarbete. Du har en viktig koordinerande funktion och ansvarar för teknikernas kalender. Det innebär att du skapar arbetsordrar, bokar och planerar servicebesök och säkerställer att rätt tekniker åker till rätt kund vid rätt tidpunkt.
Du ansvarar även för flera av våra kunder med serviceavtal. Det innebär att du bokar och bevakar deras förebyggande service, följer upp genomförda arbeten och säkerställer att avtalade åtaganden uppfylls. Vid behov utför du även enklare verkstadsreparationer eller installationsförberedelser.
I rollen ingår att ge teknisk 1st line-support, utföra felsökning och vägledning vid driftstörningar, planera och koordinera teknikernas kundbesök, skapa och administrera arbetsordrar, hantera och följa upp serviceavtal samt genomföra enklare verkstadsarbete. Du kommer även vara delaktig i förbättringsinitiativ och administrativa processer inom service och support. Rollen passar dig som uppskattar en kombination av kundkontakt, teknik, struktur och problemlösning.

Om dig

Vi söker dig som har stort teknikintresse och en förmåga att felsöka på ett strukturerat sätt. Du har erfarenhet av teknisk support, servicearbete eller en bakgrund inom el, automation eller mekanik, alternativt ett motsvarande intresse och en stark fallenhet för teknik. Du har god kommunikativ förmåga och en trygg, pedagogisk ton i kontakt med kunder. Du arbetar noggrant med administration, planering och dokumentation och har goda kunskaper i både svenska och engelska. B-körkort är ett krav.
Meriterande är erfarenhet av teknisk support eller helpdesk, bakgrund inom el, automation eller mekanik, erfarenhet av serviceplanering eller resurskoordinering, vana att arbeta i affärssystem och digitala stödsystem, erfarenhet av fjärrsupport eller felsökning i nätverksmiljöer samt god dokumentationsvana och förmåga att skapa tydliga tekniska underlag.

Övrig information
Omfattning: Heltid
Placeringsort: Linköping
Tillträde: Enligt överenskommelse

Denna rekrytering sker i samarbete med OnePartnerGroup. Observera att vi på grund av GDPR ej tar emot ansökningar via e-post. Urvalet sker löpande och vi uppmuntrar därför intressenter att söka så snart som möjligt, då tjänsten kan komma att tillsättas före sista annonseringsdag. Har du frågor om processen, vänligen kontakta rekryteringskonsult Julius Danielsson på mejl via julius.danielsson@onepartnergroup.se eller på tel. nr 0730464173. När du har ansökt till tjänsten kommer du först få ett sms och e-post från vår AI-kollega Sara (avsändare OnePartnerGroup/OPG) med en länk för att besvara några urvalsfrågor för tjänsten. Vi matchar sedan din ansökan med tjänsten och kontaktar dig via mejl eller telefon för återkoppling. Har du inte fått återkoppling inom två veckor ber vi dig kontrollera att mejl från oss inte hamnat i din skräppost, samt att du i din profil hos oss angivit korrekt mejladress. Vår rekryteringsprocess består av följande steg: Urval baserat på ansökningshandlingar, telefonintervju, kompetensbaserade tester som mäter problemlösningsförmåga och personlighet (tidsåtgång tillsammans ca 45 minuter), djupintervju, referenstagning, bakgrundskontroll och kundintervju.Vi ser fram mot att ta del av din ansökan, välkommen!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-12-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
OnePartnerGroup Östergötland AB (org.nr 556958-4476)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Domino Sweden AB

Kontakt
Julius Danielsson
julius.danielsson@onepartnergroup.se

Jobbnummer
9636528

Prenumerera på jobb från OnepartnerGroup Östergötland AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos OnepartnerGroup Östergötland AB: