Technical Solutions Manager
Terraferma AB / Chefsjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Terraferma AB i Sollentuna,
Järfälla,
Upplands-Bro,
Täby,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Personal Roslagen är ett bemannings- och rekryteringsföretag som grundades år 2000 och har kontor i Norrtälje och Åkersberga. Vi arbetar med personaluthyrning och rekrytering i de flesta branscher och yrken.
Expatria Human Resources (www.expatria.com), med kontor i Stockholm och Paris, arbetar med internationella rekryteringar främst i Norden, i franskspråkiga länder och i tyskspråkiga länder.
Teleste (www.teleste.com), är ett internationellt teknikföretag som erbjuder en integrerad produkt- och serviceportfölj som gör det möjligt att bygga och driva ett bättre nätverkssamhälle. Telestes lösningar levererar tv- och bredbandstjänster till ditt hem, tryggar din säkerhet på offentliga platser och styr din användning av kollektivtrafik med bl.a. informationsteknik och kameraövervakningslösningar.
För att stärka affärsenheten Video Security Solutions på den svenska marknaden söker vi nu en
Technical Solutions Manager Nordics
Om jobbet
Din huvudsakliga uppgift blir att ansvara för samtliga lösningar för en av Telestes storkunder. Du kommer att vara delaktig i design, implementering samt underhåll och service. Dessutom kommer du att ha en viktig roll för att kunna garantera systemets effektivitet och optimering samt hantera incident- och problemlösning. Du är baserad vid kontoret i Kungens Kurva och rapporterar till Säljchef / Produktchef för Video Security Solutions.
Ditt ansvar är vidare att:
• Följa upp och ge teknisk support till kund, speciellt vid systembyte: Ge råd om systemanpassning, formalisera kundönskemål och kravspecifikationer, testa och godkänna ny mjuk- och hårdvara, vara tillgänglig och behjälplig vid systemuppgradering, ta fram underhålls- och uppgraderingsprocedurer, utbilda underhållspersonal.
• Vara support för mjukvaru- och systemfrågor (servrar, databaser, arbetsstationer, bandspelare...): Besvara och hantera supportförfrågningar, undersöka alla supportärenden på plats eller remote, ansvara för och koordinera R&D samt supportresurser för varje projekt, förbereda och delta i uppföljningsmöten för serviceunderhåll.
• Ge teknisk support till säljteamet: Bidra med input till upphandlingsdokument, förbereda förstudie och produktdemonstrationer.
Om dig
• Teknisk utbildning (helst systemingenjör eller liknande).
• Gedigen erfarenhet av Windows, IP-nätverk, databaser. Erfarenhet av videoteknik och Linux är en fördel.
• Van vid kundkontakter. Erfarenhet av eget kundansvar är en fördel.
• Självgående med erfarenhet från att framgångsrikt skapa interna och externa nätverk.
• God kommunikations- och presentationsförmåga.
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift.
• Social, utåtriktad, starkt driv att lyckas.
• Bosatt i Stockholmsregionen eller villig att flytta dit.
Teleste erbjuder dig möjlighet att utvecklas i en starkt växande bransch där du får jobba med internationella projekt och kvalitetsmedvetna kunder. Du blir en del av ett sammansvetsat och affärsdrivet team och du kommer snabbt att se resultatet av ditt eget arbete, som ökar säkerheten på offentliga platser. Du blir en nyckelperson i Telestes skapande av en smart, säker och smidig framtid.
I denna rekrytering samarbetar vi med Expatria Human Resources, systerbolag till Personal Roslagen. Välkommen med din ansökan till
apply@expatria.com under referensen 210303TSMEXP. Det går också bra att söka via denna platsannons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid/Tillsvidare.
Publiceringsdatum2021-03-22ErsättningMånadslön.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-04-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagTerraferma AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Terraferma AB (org.nr 556628-1647),
http://www.personalroslagen.com/ Arbetsplats Personal Roslagen
Jobbnummer 5643965
Observera att sista ansökningsdag har passerat.