Technical Order Management
Telenor Sverige AB Telenor Sverige AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Telenor Sverige AB Telenor Sverige AB i Stockholm,
Karlskoga,
Karlskrona,
Göteborg,
Malmö eller i
hela Sverige Telenor är en av världens största telekommunikationsföretag med ca 75 miljoner användare runt om i världen. I Sverige är Telenor en ledande helhetsleverantör av kommunikationstjänster, såsom
mobil och fast telefoni samt datatjänster. Med kunden i fokus erbjuder Telenor sina tjänster till såväl privatpersoner som företag.
Telenor representeras i Sverige även av Bredbandsbolaget, Glocalnet och Canal Digital och har totalt ca 2 200 anställda.
Bolag/Division:Telenor Mobile - Mobile & Business Delivery
Avdelning: Mobile Delivery/Pricing & Technical Order Management
Placeringsort: Stockholm
Rapporterar till: Anna Wallinder
Introduktion till tjänsten (mål, framtida utmaningar):
Vi söker 3 tekniska resurser till gruppen Technical Order Management. Gruppen är en del i en satsning att förbättra effektivitet och kvalitet i orderhanteringen för fasta och mobila tjänster i
företagssegmentet. Gruppen ansvarar för att granska och komplettera den tekniska lösningen, tydliggöra och undanröja oklarheter och därmed säkerställa en kvalitativ leverans.
Tjänstebeskrivning/Arbetsuppgifter:
Huvuduppgiften är att granska och komplettera inkommande ordrar med avseende på teknisk design och tekniska underlag för telefonitjänster och IP-kommunikationslösningar. En del av arbetet är
även att utföra enklare design av tekniska lösningar för standardordrar. I arbetsuppgifterna ingår att hjälpa och stötta kund, säljare och andra berörda grupper i tekniska frågor runt
ordern. För detta krävs en god förståelse för sälj-order-leveransprocess samt för Telenors tjänsteportföljer för data och telefoni.
Befattningens_viktigaste_ansvarsområden:
• Granska och komplettera tekniskt orderunderlag
• Designa enklare tekniska lösningar för standardordrar.
• Agera teknisk stödfunktion för kund, sälj- och leveransorganisation
• Ta ägarskap över tekniskt avancerade komplikationer som uppstår under leverans och driva detta till en lösning
• Ständigt jobba med att förbättra och utveckla funktionen och aktivt bidra till våra mål
Det är viktigt att i ett tidigt skede aktivt identifiera och undanröja eventuella svårigheter eller oklarheter på inkommen order. För att lyckas med detta på ett framgångsrikt sätt ställs
höga krav på teknisk förståelse för operatörstjänster främst IP/VPN-tjänster. Erfarenhet av andra operatörstjänster som fast- och mobiltelefoni är meriterande. Det är av stor vikt att du
kan formulera tekniska frågeställningar på ett enkelt och konkret sätt.
Gruppens viktigaste gränsytor är Telenors företagskunder, sälj-, leveransorganisationen samt produktledning och tekniskt säljstöd.
Tidigare Erfarenhet, Utbildning och Kompetenskrav:
Hög teknisk kompetens inom data- och telekommunikationslösningar
Erfarenhet av liknande arbete inom mobil- eller fastnät är meriterande
Nätverksbegrepp som bör kännas välbekanta:
TCP/IP
BGP/RIP/OSPF
LAN/WAN/NNI
Brandvägg, router, switch
VPN
APN
SHDSL, ADSL, SDH, 3G, PDH
Publiceringsdatum2008-02-13Dina personliga egenskaperLyhörd och lösningsfokuserad
Analytisk och strukturerad
Starkt kundfokus och bra på att kommunicera och samarbeta
För ytterligare information är du välkommen att kontakta: Anna Wallinder 0734-417702
Anställningstyp/arbetstiderTillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duAnsök via vår webbplats »
Sista ansökningsdag 2008-02-29
FöretagTelenor Sverige AB Telenor Sverige AB
Campus Gräsvik 12
37180 Karlskrona
Mer information på
http://www.telenor.se Jobbnummer 128833
Observera att sista ansökningsdag har passerat.