Teamsekreterare
NU-sjukvården, Barn- och ungdomspsykiatri, ÖV mottagning Strömst / Administratörsjobb / Strömstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Strömstad,
Tanum,
Dals-Ed,
Munkedal,
Bengtsfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos NU-sjukvården, Barn- och ungdomspsykiatri, ÖV mottagning Strömst i Strömstad Västra Götalandsregionen
NU-sjukvården är en sjukhusgrupp inom Västra Götalandsregionen. Den består av fem sjukhus: de båda större sjukhusen Norra Älvsborgs Länssjukhus (NÄL) och Uddevalla sjukhus, samt lokalsjukhusen Lysekil och Strömstad i Bohuslän och Bäckefors i Dalsland. Cirka 5 000 medarbetare erbjuder specialiserad vård och närsjukvård till ca 270 000 invånare i Fyrbodalområdet.
Publiceringsdatum2012-04-24BeskrivningÖppenvården utgör basen i den barnpsykiatriska verksamheten och är första ledet i vårdkedjan med dit tillhörande slutenvård och mellanvårdsformer. Den öppna barn- och ungdomspsykiatrin skall ses som en del av närsjukvården. Uppdraget är att främja psykisk hälsa hos barn och ungdomar 0-18 år och deras familjer. Barn och ungdomar med psykisk ohälsa eller som är i riskzonen för att utveckla psykisk ohälsa, skall upptäckas och erbjudas insatser så tidigt som möjligt. Vårt uppdrag är att utreda, diagnostisera och behandla barn, ungdomar och familjer ur ett tvärtvetenskapligt och integrativt perspektiv. I öppenvårdens uppdrag ingår att samverka med andra instanser, såväl i det enskilda patientärendet som när det gäller att utveckla rutiner för samverkan med andra aktörer, såsom skola, socialtjänst, barnomsorg, annan länssjukvård och primärvård.
Dina arbetsuppgifterSom teamsekreterare i den kliniska verksamheten arbetar du i vårt team som består av kuratorer, psykologer, sjuksköterska och läkare.
Dina arbetsuppgifter kommer främst att bestå av dokumentation i Melior, tidsbokning, patientregistrering i ELVIS samt journalhantering. Arbetet sker i nära samverkan med övrig personal samt sekreterare på klinikens övriga barn- och ungdomsmottagningar.
KvalifikationerUtbildning i vårddokumentation. Kunskap och vana i Excel och Word är meriterande. Vi förutsätter att du är strukturerad, tydlig, ordningsam och flexibel, samt har en vilja att arbeta och ingå i ett team. Vi värdesätter egenskaper såsom god social kompetens. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet och samarbetsförmåga, samt förmåga att arbeta självständigt.
Övrig informationVi begär utdrag ur Belastnings- och misstankeregistret på alla som vi erbjuder anställning.
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Läs om våra gemensamma värderingar och Personalvision 2021 på
http://www.vgregion.se/PV2021Så ansöker duVästra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal
Arbetstider och omfattning75 % visstidsanställning 3-6 månader
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-05-07
Ange följande referens när du ansöker: 2012/1318
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEnhetschef Ellinor Andersson, 0526-281 72
Facklig kontaktGunilla Jonsson, Vision, 0522-921 87
FöretagNU-sjukvården, Barn- och ungdomspsykiatri, ÖV mottagning Strömstad
AdressNU-sjukvården, Barn- och ungdomspsykiatri, ÖV mottagning Strömstad
Ledningskansliet
46185 Trollhättan
Jobbnummer 1223635
Observera att sista ansökningsdag har passerat.