Teamsamordnare till Hemtjänsten, Ovanåker
Ovanåkers Kommun / Undersköterskejobb / Ovanåker
2025-09-24
Visa alla undersköterskejobb i Ovanåker,
Hofors,
Sandviken,
Hedemora,
Gävle eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ovanåkers Kommun i Ovanåker Socialförvaltningens uppgift är att stödja människor som på grund av funktionsnedsättning, ekonomisk eller social problematik behöver olika former av stöd och hjälp.
För att ytterligare stärka vårt arbete med kvalitet och struktur utökar vi nu på Hemtjänsten i Ovanåkers kommun med nya tjänster som Teamsamordnare.
Det här är en strategisk satsning där du får möjlighet att arbeta nära enhetschef och vara en viktig del i det dagliga ledningsarbetet. Då tjänsterna som Teamsamordnare är nya för Ovanåkers kommun så finns här möjligheter att vara med och utveckla både rollen och verksamheten.
Du får arbeta i en organisation med korta beslutsvägar, engagerade kollegor och stort fokus på samarbete. Vi söker dig som vill bidra till att skapa struktur och stabilitet i en viktig samhällsfunktion, där vi tillsammans sätter brukarnas bästa i centrum.
Om rollen
Teamsamordnaren ansvarar för att samordna och planera brukar- och personalresurser inom hemtjänsten för att säkerställa en kostnadseffektiv, kvalitativ och brukarcentrerad verksamhet. Rollen är en nyckelfunktion som stödjer enhetschef och arbetsgrupp att nå uppsatta mål genom strukturerad planering, uppföljning och kontinuerlig kvalitetsutveckling. Teamsamordnaren har ett stort ansvar till att bidra till en god arbetsmiljö och trygghet för både brukare och personal.
Teamsamordnaren förväntas dagligen identifiera, analysera och lösa problem inom bemanning, planering och kvalitetsfrågor. Rollen kräver ett helhetsperspektiv, kritiskt tänkande och förmåga att fatta beslut med långsiktig hållbarhet för både brukare och personal. Under helger och därutöver är Teamsamordnaren den roll som bistår övriga verksamheter inom Omvårdnadsenheten med vakanshantering.
Publiceringsdatum2025-09-24Dina arbetsuppgifterSom Teamsamordnare ansvarar du för att planera och samordna resurser samt stödja personal och enhetschef i det dagliga arbetet. Du arbetar strukturerat för att säkerställa kvalitet, följa upp verksamheten och skapa en trygg arbetsmiljö.
Dina uppgifter inkluderar:
- Administrera bemanning och vakanser enligt rutiner och regelverk
- Upprätta och följa upp brukarplanering
- Kontakter både inom och utanför den egna organisationen ex. med brukare, anhöriga och vårdinstanser
- Handleda och stödja omvårdnadspersonal i deras dagliga arbete
- Personaladministrativa uppgifter, såsom att stödja vid rekrytering, introduktion, hantering av behörigheter för nyanställda
- Enklare ekonomiadministration, t.ex. fakturor och statistik
- Vid akuta behov och om utrymme finns kan omvårdnadsarbete förekomma
KvalifikationerVi söker dig som har ett särskilt intresse för struktur, samordning och utvecklingsfrågor. Tidigare erfarenhet av arbetsledning är meriterande. Vi ser att du har vana av att arbeta i IT-system och digitala verktyg för planering och administration liksom erfarenhet av bemanning, gärna med förståelse för arbetsrätt och ett hälsofrämjande synsätt i arbetsmiljöarbetet.
Du är en person som trivs med att skapa ordning och överblick. Du har lätt för att organisera, prioritera, hantera flera parallella uppgifter och se lösningar och du är van vid att driva saker i mål. Du är flexibel, trygg i dig själv och har en hög ansvarskänsla i din yrkesroll.
Du har god kommunikationsförmåga, är lyhörd i samarbetet med andra och har förmåga att arbeta självständigt inom givna ramar. Att ta egna initiativ faller dig naturligt, och du ser helheten utan att tappa bort detaljerna. Du har också ett genuint engagemang för teamarbete och delar gärna med dig av dina kunskaper och erfarenheter för att bidra till ett gott arbetsklimat.
Med en positiv inställning och ett gemensamt fokus på brukarens bästa, är du en person som skapar trygghet och bidrar till en stabil, utvecklingsinriktad arbetsmiljö.
Eftersom detta är en ny tjänst kan innehållet komma att förändras över tid i takt med verksamhetens behov, något du ser som en möjlighet snarare än ett hinder.
AnställningsvillkorHos oss får du ett stimulerande och meningsfullt arbete i en mindre organisation med korta beslutsvägar och hög delaktighet. Vi är ett team med stort engagemang som värnar om arbetsmiljö, samarbete och brukarfokus. Du får tillgång till friskvårdsbidrag, personalstöd och ett öppet klimat där idéer välkomnas.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
De fem tjänsterna är tillsvidareanställningar med tillträde sker enligt överenskommelse. Tjänstgöring var femte helg förekommer i dagsläget.
Rekrytering sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Anställningarna avser inom kommunen, men vi vill gärna att du önskar vilken av kommunens huvudorter som du i dagsläget vill ha som huvudplacering.
Ovanåkers kommun kan erbjuda dig en stimulerande och trygg arbetsmiljö med hög delaktighet och goda utvecklingsmöjligheter.
Välkommen till oss- och välkommen med din ansökan!
Ovanåkers kommun är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Edsbyn och Alfta är de största orterna och här finns det mesta för dig som gillar en aktiv fritid men även för dig som gillar lugn och ro.
Om du är eller tidigare har varit anställd i Ovanåkers kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-10-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2025/82".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Ovanåkers kommun (org.nr 212000-2304)
Arbetsplats Socialförvaltningen, Äldreomsorg
Kontakt Sanna Thunberg (Alfta)
0271-57315 Jobbnummer 9523622