Teamledare sökes till Nordlo i Kista
Nordlo Improve AB / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nordlo Improve AB i Stockholm,
Uppsala,
Eskilstuna,
Norrköping,
Gävle eller i
hela Sverige Har du förmågan att inspirera och engagera och drivs av att se andra växa och utvecklas? Är du en person som älskar service, brinner för IT och vill vara med och leda ett av våra team? Då kan det här vara rollen för dig! Just nu söker vi efter en erfaren Teamledare till ett av våra leveransteam i vår Service Desk.
Om Nordlo
Vi är IT-partnern som sätter medarbetare och kunder först. Vår framgång bygger på våra fantastiska medarbetares insatser, som med en passion för hållbara lösningar har kraft att förändra. Vi vet att goda idéer kan komma från organisationens alla hörn, och vi vill att våra medarbetare ska komma närmare känslan av att ingenting är omöjligt. Vi har valt en decentraliserad organisationsmodell med delegerat beslutsmandat, så att du kan driva din egen och kundens utveckling, och nå din fulla potential. Vår strävan och vilja är att ständigt förbättra, utmana och förändra. För att nå till toppen gör vi jobbet tillsammans, vi agerar med hjärtat och skapar affärsvärde för våra kunder.
Dina kollegor
Som Teamledare i vår verksamhet kommer du ha en bas i ett av våra leveransteam. I tätt samarbete jobbar du tillsammans med ditt team mot ett fåtal av våra kunder med fokus på att effektivisera och förbättra kundernas vardag. Samarbete är en grundläggande förutsättning för oss på Nordlo och oberoende vart du befinner dig i organisationen är vi ett Nordlo och vi strävar alltid gemensamt mot våra mål.
Din roll
En arbetsdag hos oss präglas av stor variation och ställer krav på högt ansvarstagande där du leder, motiverar och utvecklar ditt team. Du behöver därför kombinera din tekniska kompetens med en stor ansvarskänsla och behöver vara en socialt utåtriktad person som tycker om att möta och coacha människor i vardagen.
I rollen ingår även att hålla koll på inflödet av ärenden och beställningar, eskalera avvikelser eller flagga upp större problem. Uppföljning av statistik och förbättringsarbete, resursplanering och dialog med kund är också delar som ingår i den här tjänsten.
Som Teamledare är du en del av vår ServiceDesk som är "ansiktet utåt" för vår verksamhet. Genom kunskap, lyhördhet och förståelse är du i din roll dagligen med och bidrar till det våra kunder så högt värdesätter hos oss. Genom varierande arbetsdagar och olika kundmiljöer ges du goda möjligheter att lära mycket nytt, men också stärka och utveckla din befintliga kompetens du fått från tidigare arbeten.
Vår ServiceDesk är inget CallCenter med traditionella strukturer, utan en teknisk support som dagligen gör skillnad för våra kunder - direkt. Vår verksamhet präglas av vår vilja att förstå våra kunders verksamhetsmässiga behov och att ta fram konkreta förslag på förbättringar som kan utveckla kundens verksamhet. Som en del av teamet är du dagligen med och effektiviserar våra kunders IT-miljö, och genom att vi gör det som vi är bäst på ger vi våra kunder förutsättningarna att fokusera på det dem är bäst på.
Du är
För att lyckas i den här rollen ser vi att du uppfyller några av följande krav:
Relevant utbildning eller några års yrkeserfarenhet inom IT
Kunskap och tidigare erfarenheter av Office 365, Windows 10 samt ärendehanteringssystem
Ett stort IT-intresse och en nyfikenhet som driver dig att vilja lära mer
Tidigare erfarenhet som supporttekniker och arbete i ServiceDesk
Tidigare arbetat som Teamledare
Har kunskaper inom ITIL processer
Vi ser gärna också att du är/har:
God förmåga att kommunicera och sätter våra kunder i centrum
Ansvarstagande, engagerad och lyhörd
Obehindrad i att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
En prestigelös lagspelare som drivs av att arbeta i team och att lyckas tillsammans med andra
Naturligtvis Nordlo
För oss är digitalisering ett mänskligt hantverk. Tillsammans kan vi skapa hållbar tillväxt som gör att organisationer står väl rustade inför framtiden, med kraften att skapa ett bättre samhälle. För att lyckas behöver vi engagerade medarbetare som vill vara med oss på resan.
Vi tror att nyckeln till vår snabba utveckling är att våra roller går att forma efter medarbetarnas passion och personliga drivkrafter, och för oss är ditt välmående otroligt viktigt. Hos oss kan du förvänta dig följande:
Hög delaktighet och möjlighet att påverka
Stora utvecklingsmöjligheter
Nära samarbete mellan team och kollegor
Ett starkt och närvarande ledarskap
En god balans mellan arbetstid och fritid
Är du nyfiken på att veta mer? På vår hemsida kan du komma närmare oss, vår kultur samt våra medarbetare.
Är du vår blivande Teamledare? Tveka inte på att skicka in din ansökan redan idag. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Publiceringsdatum2022-01-31Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-02-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAdressNordlo Improve AB
Skalholtsgatan 9
16440 KISTA
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Nordlo Improve AB (org.nr 556271-9129),
https://nordlo.com/ Skalholtsgatan 9 (
visa karta)
164 40 KISTA
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Jobbnummer 6294627
Observera att sista ansökningsdag har passerat.