Teamledare och kontorschef till Accountor

Experis Finance Huvudkontor / Ekonomichefsjobb / Karlskrona
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Karlskrona, Ronneby, Torsås, Karlshamn, Emmaboda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Karlskrona, Ronneby, Karlshamn, Emmaboda, Mörbylånga eller i hela Sverige

Accountor är en ledande leverantör inom outsourcing av ekonomitjänster i Sverige. Vi ingår i internationella Accountor Group. Våra tjänster bildar tillsammans ett helhetskoncept som ger Kunderna tillgång till en - helt eller delvis - outsourcad ekonomifunktion. Spetskompetensen ligger inom de två huvudområdena Redovisning, Digital Leverantörsfaktura- och Lönehantering.
Idag levererar vi, genom våra systerföretag och partners, ekonomitjänster till företag i hela Norden, Baltikum, Nederländerna och Ryssland. I Sverige har vi ca 90 medarbetare och i koncernen närmare 2300 anställda.
Våra Sverigekontor finns i Stockholm, Karlskoga, Jönköping och Karlskrona. Våra Kunder utgörs fram för allt av medelstora och mindre organisationer i alla branscher. Accountor AB ägs av Accountor OY.

Placeringsort: Karlskrona

Publiceringsdatum
2015-02-03

Dina arbetsuppgifter
Till ett växande bolag söker vi nu dig som har erfarenhet från att leda medarbetare till positiva resultat genom att sätta medarbetare och kunder i fokus.
Du är ansvarig för den dagliga produktionen och leverans till kund av tjänsten Redovisning och Leverantörsfakturahantering. I stora drag handlar det om att ansvara för budget & resultat, produktion, personal, kund, processerna samt kvalitet i leverans av redovisning och reskontra tjänsten till i huvudsak Telenor i Karlskrona. Rollen är mycket viktig i organisationen och du rapporterar direkt till Head of Client Service. Det är en självständig roll som innebär att du kommer ha stora kontaktytor både inom och utanför organisationen.

Ansvarsområden
• Övergripande produktionsansvar
• Kundansvar
• Budget och uppföljning
• Personalansvar

Vem är du?
Du bör ha en akademisk utbildning eller motsvarande. Dokumenterad erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete och personalledning är mest tongivande i denna rekrytering. Önskvärt är att du är kompetent i FAR, erfarenhet av koncernredovisning, redovisning för enskilda bolag och även att du är förtrogen med den nya K-lagen. Goda kunskaper i Office-paketet och vana att använda engelska som arbetsspråk är ett önskemål.

Andra egenskaper och förmågor vi värdesätter är:
• Modig som ledare, rak och tydlig dialog
• Smidig och politisk, kan navigera både internt och externt
• Entusiasmerande med gott humör
• Prestigelös, stark och stabil i dig själv

Kontaktperson för detta jobb
I denna rekrytering samarbetar Accountor med Experis, ett företag inom ManpowerGroup. Skicka in din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande, sista ansökningsdag är den 15 februari 2015.

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Experis rekryteringskonsult Carina Berg på 0455-302773.

Arbetstider och omfattning
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Carina Berg

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2153324

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: