Teamledare kundsupport
Speed Professionals AB / Ekonomichefsjobb / Borås
2018-09-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Teamledare kundsupport" (publicerad 2018-09-26) ⬅️
Visa alla ekonomichefsjobb i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Speed Professionals AB i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Vill du leda ett team med kundsupportmedarbetare på världens ledande bolag inom rörelse- och styrteknik? Välkommen till oss på Parker Hannifin! Vi erbjuder en central och ansvarsfylld roll där du säkerställer att Parkers kunder alltid får kundservice i världsklass genom vårt engagerade och kompetenta kundserviceteam!
Titel: Teamledare kundsupport | Ort: Borås | Anställningsform: Tillsvidare | Omfattning: Heltid | Start: Enligt ö.k. | Ansökan: Senast 30/9
Om tjänsten
Som Teamledare kundsupport ansvarar du för att leda och utveckla ett team med kundsupport-medarbetare för Parkers nyckelkunder i Sverige. Teknik, logistik och service är i fokus för ditt team och du säkerställer att vi alltid ger en förstklassig kundupplevelse för ökad tillväxt, lönsamhet och måluppfyllnad. En viktig del i ditt uppdrag som Teamledare kundsupport är att säkerställa punktlig leverans av våra produkter genom välfungerande rutiner och flöden, samt noggrann planering och prognostisering.
Dina ansvarsområden som Teamledare kundsupport:
• Leda och utveckla ditt team
• Leda och utveckla Parkers kundservice genom ditt team
• Säkerställa punktlig leverans av våra produkter
• Utveckla rutiner, flöden och processer för sälj och administration
• Arbeta för ständiga förbättringar och måluppfyllnad
• Säkerställa att kundkrav och -förväntningar uppfylls
• Stödja divisionen med information, rapporter och analyser
Ditt team består av ca 10 kundsupportmedarbetare, främst ingenjörer med bakgrund inom logistik och business. Teamet är erfaret och självständigt, med god teknisk kompetens. Tjänsten innebär breda kontaktytor, både internt och externt. Din arbetsplats är på Parkers nordiska säljbolag i Borås, med ljusa, moderna lokaler.
Du rapporterar till Customer Support Leader Sverige.
Parkers målsättning är att kunna bidra till din personliga och professionella utveckling genom vårt gedigna kompetensutvecklingsprogram samt att kunna välkomna dig till ett bolag med hängivna medarbetare, engagerade ledare och en stark, positiv företagskultur.
Om Parker
Som världsledande inom rörelse- och styrteknik har Parker en viktig uppgift att lösa vår tids största tekniska utmaningar. För att lyckas med vår utmaning krävs det fantastiska medarbetare med olika kompetenser och bakgrund. Vår framgång bygger på ett team av medarbetare som känner frihet och ansvar, och som ges möjlighet att verka i en utvecklande miljö.
Med en omsättning på över 100 miljarder kronor, enheter i 50 länder och omkring 55 000 anställda runt om i världen är Parker ett globalt företag med oändliga möjligheter.
Se klippet "This is Parker" eller läs mer om oss på parker.com.
Din profil
Vi söker dig som brinner för att leda och utveckla ditt team och drivs av att utveckla flöden och processer med fokus på logistik, teknik och ekonomi. Du är trygg i din erfarenhet och kompetens inom kundservice, gärna från ledande befattningar. För att lyckas i tjänsten som Teamledare kundsupport krävs att du har en god förståelse för flöden och processer och arbetar strukturerat och noggrant.
Krav:
• Minst 3 års erfarenhet av kundsupport
• Goda ledaregenskaper och ledarerfarenhet
• Analytisk med affärsmässighet
• God logistisk, teknisk och ekonomisk förståelse
• Flytande i engelska och svenska
• Excel
Meriterande:
• Högskoleutbildning med inriktning på teknik, logistik eller industriell ekonomi
eller motsvarande erfarenhet
• Kunskap inom Lean och Six Sigma
• Van att arbeta i internationell och mångkulturell miljö
• Erfarenhet av större affärssystem
Som person är du analytisk, nytänkande och driven. Du är kommunikativ med en god förmåga att bygga relationer och nätverk. Vi värdesätter att du är van att fatta beslut och jobba mot deadlines.
Join the Parker Team and realize your future in solving the world's greatest engineering challenges!
Ansökan
Vi samarbetar med Speed Group. För att ansöka, besök
www.speedgroup.se. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Carl Otter på 0705-987380.
Urval sker löpande. Sista ansökningsdag är 30/9 2018.
__________
Sökord: Teamledare kundsupport, Gruppchef kundsupport, Customer Support Supervisor, Kundsupportchef, Kundservicechef
Varaktighet, arbetstid
• .
Publiceringsdatum2018-09-11Ersättning•
•
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-09-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCarl Otter
FöretagSpeed Professionals AB
AdressSpeed Professionals AB
Företagsgatan 44
50464 Borås
KontorsadressFöretagsgatan 44 50464 Borås
Jobbnummer 4340431
Observera att sista ansökningsdag har passerat.