Teamledare/Familjehemssekreterare

Arboga kommun / Administratörsjobb / Arboga
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Arboga, Kungsör, Köping, Hallstahammar, Eskilstuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arboga kommun i Arboga

I Arboga finns småstadens charm i storstadens närhet. Natur, skolor och fritidsaktiviteter ligger aldrig mer än en promenad eller cykeltur bort. Många människor hämtar sin inspiration i Arboga. Här finns plats och tid att tänka nya tankar. Tid att vara tillsammans.

Vi satsar på framtiden och utökar bemanningen med ytterligare en familjehemssekreterare teamledaransvar.

Socialförvaltningen söker teamledare/familjehemssekreterare till individ- och familjeomsorgens familjehemsenhet. Familjehemsenheten är ett samarbete mellan Köping, Arboga och Kungsörs socialförvaltningar med placeringsort Arboga. Enheten består av fyra familjehemssekreterare och en halvtids assistent.

Enheten rekryterar, utreder och utbildar familjehem till barn och ungdomar på uppdrag av de tre kommunernas utredningsenheter. Familjehemssekreterare stödjer/handleder familjehem i deras uppdrag och samarbetar med de tre kommunernas barnföljare/socialsekreterare.

Publiceringsdatum
2015-04-02

Dina arbetsuppgifter
Förutom att du arbetar som familjehemssekreterare tar du emot förfrågningar gällande familjehem och kontaktfamiljer från de tre kommunernas socialsekreterare. Du ansvarar för att leda och fördela arbetet inom arbetsgruppen.

Ett stort fokus i rollen är att coacha, vägleda och entusiasmera medarbetare enskilt och i grupp. Du säkerställer en rättssäker handläggning och bidrar till god arbetsmiljö.

Du ansvarar för omvärldsbevakning inom området.

I uppdraget ingår också att vägleda arbetsgruppen att nå gemensamma mål och skapa engagemang och delaktighet. Du bidrar även till verksamhetsutveckling och är inte rädd för att ta egna initiativ och fatta beslut.

Kvalifikationer
För att trivas i rollen som samordnare måste du vara flexibel och ha lätt för att förhålla dig till förändrade omständigheter och ha en god organisatorisk och administrativ förmåga. Du är självständig i ditt arbete, tar ansvar för dina arbetsuppgifter och kan lätt hitta nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor. Vi förutsätter att du är bra på att skapa och upprätthålla goda relationer och att du trivs med att samarbeta och samverka. Du är lugn och stabil i stressiga situationer.

Ett krav för denna tjänst är att du har en socionomexamen eller en annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig samt flerårig erfarenhet av att handlägga barn- och ungdomsärenden inom IFO samt bred erfarenhet från familjehemsvård och rekrytering av familjehem.

Det är också en fördel om du har erfarenhet av att leda grupper. Du har god datavana och goda kunskaper om gällande lagstiftning. Eftersom ett stort fokus inom verksamheten är möten med andra människor och service, är det meriterande om du har tidigare erfarenhet av att ha arbetat serviceinriktat.

På ett ansvarsfullt och självgående sätt skapar du engagemang och får andra med dig samt driver arbetet framåt mot resultat. Det är viktigt att du är tydlig i din kommunikation och att du har en förmåga att kunna fatta beslut. Du kommer gärna med förslag och idéer som du tillsammans med din grupp arbetar vidare med för att omsätta i praktiken och på så sätt utvecklar arbetet. I denna roll behöver du vara bekväm med att tala inför en grupp samt ha en förmåga att ansvara för processer inom gruppen. Du behöver ha en beredskap att kunna bistå familjehemssekreterare i hantering av familjehemsärenden. Dina personliga egenskaper har stor betydelse för organisationens framgång och för att lyckas i rollen, krävs bland annat att du är lösningsfokuserad och har ett kreativt förhållningssätt. Du har helhetssyn och ett stort fokus på samverkan internt och externt.

Körkortskrav
B-körkort krävs.
Egen bil i tjänsten behövs.

Arbetstid och omfattning
Heltid. Tillsvidare.
Tillträde snarast möjligt.

Ersättning
Månadslön och individuell lönesättning tillämpas.

Arboga kommun erbjuder dig bland annat friskvård och rökfri arbetstid! Vid all rekrytering tillämpar vi vår likabehandlingsplan.

Kontaktperson för detta jobb
Enhetschef Susanne Lundberg.

Facklig kontakt
Vision: Carl-Johan Victorin, 0589-870 83.
Akademikerförbundet Clary Burman, 0589-871 50.

Så ansöker du
Sista ansökningsdag är 23 april.
Ansöker gör du via extern webbplats: www.hrsupporten.se/arboga.php refnr 722/15.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss all kontakt från annonserings- och bemanningsföretag.

Körkortskrav
B
Tillgång till egen bil

Arbetstider och omfattning
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön
Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-04-23
Ange följande referens när du ansöker: 722/15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Enhetschef Susanne Lundberg 0589-870 48

Facklig kontakt
Vision Carl Johan Victorin 0589-870 83
Akademikerförbundet Clary Burman 0589-871 50

Företag
Arboga kommun

Adress
Arboga kommun
Box 45
73221 ARBOGA

Kontorsadress
Smedjegatan 5

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2232770

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arboga kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arboga kommun: